Cum poți optimiza utilizarea tahografelor?

Scris de: Camelia Filip in data de: 28.09.2016 13:38:34

Tahografele sunt dispozitive necesare și obligatorii pentru industriile care își axează activitatea pe transporturi rutiere, rolul lor fiind de a înregistra viteza vehiculelor și a permite verificarea respectării timpilor de odihnă și de lucru.

Datele înregistrate de tahograf sunt esențiale în asigurarea conducerii prudente, acestea fiind folosite atât de managerii de flote în scopul supravegherii și analizei, cât și de autoritărți pentru verificarea respectării DHL (Drivers Hours Law - Timpii de Conducere și Odihnă) care trebuie sa fie în conformitate cu Directiva Timpului de Lucru în vigoare în întreaga Uniune Europeană (directiva92-104-CE, modificată prin Directiva 2000/34/CE).  

optimizare tahografe digitale

Din perspectiva reglemetărilor legislative, managerii de flote auto din România sunt familiarizați cu obligativitatea montării tahografelor digitale pentru mașinile aflate la prima înmatriculare încă din 1 ianuarie 2007.

Din punctul de vedere al funcționalității și accesibilității datelor, tahografele reprezintă, însă, sisteme care implică o serie de limitări, analizarea efectivă a informațiilor furnizate de acestea fiind făcută de către managerii de flote auto într-o măsură nesemnificativă.

Studii recente pe acest subiect au demonstrat că descărcarea și analiza datelor furnizate de tahografe reprezintă o activitate cu un consum major de timp, peste 13% din manageri estimând că investesc aproximativ 3 ore pe lună doar pentru le descărca, în timp ce 28% dintre aceștia au recunoscut că nu analizează niciodată informațiile și concordanța lor cu reglementările impuse de legislație.

Atât cu privire la cerințele impuse prin legislație cât și cu privire la funcționalitățile derivate ale tahografelor, managerii flotelor auto se confruntă cu o serie de limitări și dezavantaje:

  • Stocarea și accesibilitatea datelor  - legislația în vigoare obligă șoferii ca, odată la 28 de zile, să ofere datele înregistrate de tahograf și stocate pe cardul de șofer pentru a fi citite. Chiar și după citire, datele trebuie păstrate pentru cel puțin 1 an, în caz de inspecție;
  • Descărcarea - datele de pe tahograful digital trebuie descarcate integral odata la trei luni;
  • Arhivarea - tahografele digitale sunt concepute pentru a stoca aproximativ 365 de zile de date, iar în momentul în care memoria acestuia este ocupată la maxim, cele mai vechi date sunt suprascrise. Companiile de transport au obligația de a realiza copii ale datelor stocate pe tahografele digitale ale fiecărui vehicul în parte, iar tahografele în sine trebuie verificate o dată la 2 ani de către service-uri de specialitate, autorizate pentru acest tip de activitate;
  • Analiza dificilă a datelor nestructurate - managerilor de flote le parvine un volum mare de date nestructurate, procesul de selecție și interpretare implicând un consum semnificativ de timp.


Pornind de la reglementările legislative și necesitățile semnalate de managerii de flote auto, SafeFleet a dezvoltat soluții care să răspundă punctual acestora, crescând, astfel, eficiența pe 3 segmente diferite, dar complementare:

  • Pachetul TachoDriver - un serviciu adresat în special managerilor care vor să aibă acces la date specifice, atât în raport cu identificarea și activitatea șoferilor, cât și cu statusul vehiculelor. Prin TachoDriver, odată ce s-a realizat identificarea prin SafeFleet, se va face automat conexiunea între ID-ul șoferului și diverse rapoarte de activitate ale vehiculelor: foaie de parcurs, călătorii, comportamentul șoferului, activitatea ROI (Region of Interest);
  • Pachetul TachoTime - este ideal pentru cei care doresc să urmărească în timp real informațiile primite de la tahograf și prezintă grafic activitatea șoferilor, rezumând datele într-o formă vizuală ușor de ințeles. Prin serviciul TachoTime vei avea acces într-o variantă bine structurată (tabel) la următoarele tipuri de informații: starea actuală a șoferului (disponibil / conduce / lucrează / se odihnește / activitate), pauze (timpul rămas până la următoarea pauză, durata următoarei pauze), compensări în programul de lucru (săptămâna în curs și săptămâna următoare), amenzi (calcule estimative în funcție de cât a lucrat în plus șoferul și de țara în care a lucrat);
  • Pachetul Tacho Download - utilizat pentru descărcarea de la distanță a datelor de la tahograf, facilitând, astfel, arhivarea dinamică și accesul facil la aceste informații.

*Până pe 31 Iulie 2018 ai 35% discount la modulul Tacho Download [Află mai mult]

Află mai multe despre oferta SafeFleet de optimizare a tahografelor digitale prin cele trei pachete SafeTacho (TachoDriver, TachoTime și TachoVault) și despre modalitățile de achiziționare a acestora din pagina dedicată.

Click me

Topics: SafeTacho