Pentru ce tipuri de flote este potrivită integrarea API?

Scris de: Camelia Filip in data de: 11.07.2017 13:56:48

 

banner-lp-api-blogAceasta este printre primele întrebări pe care clienții noștri ni le adresează atunci când discutăm despre integrarea API. Suntem siguri că este și în topul curiozităților tale pe acest subiect.

Odată ce ai început să utilizezi SafeFleet, ai la dispoziție numeroase funcționalități care te ajută, zi de zi, să îți eficientizezi activitatea și să îți maximizezi rezultatele. Dar activitatea companiei este una complexă, astfel că, dincolo de utilizarea platformei Safefleet și a diferitelor funcționalități de monitorizare, folosești aplicații, software-uri și programe variate, specifice tipului de activitate pe care o desfășori.

Și, ne referim aici la sisteme precum ERP, CMS sau CRM, la aplicații personalizate pentru logistică și multe altele. Integrarea API a sistemului de monitorizare GPS cu alte programe folosite de tine îți oferă o imagine completă asupra operațiunilor din cadrul flotei și informații pentru a lua decizii importante de business.

Iată 8 exemple de integrare API în industrii diferite și de utilizare cu succes a acestei soluții:


Exemplul 1: O companie importantă de utilități (de distribuție a apei)

Implementarea s-a făcut pe serverul local (al clientului), fiind conectat cu o aplicație de dispecerizare și verificare a activității vehiculelor. În respectiva aplicație se înregistrează sesizările și cazurile de intervenție primite de la clienți.

Pentru a verifica statusul vehiculelor și activitatea personalului, se sincronizează pozițiile curente ale vehiculelor, șoferii și punctele de interes. Cu ajutorul acestei sincronizări automate, se evaluează nu numai dacă șoferii au intervenit, ci, inclusiv, timpul de reacție al acestora și durata medie a unei intervenții, în general, dar și durata unei intervenții specifice.

Exemplul 2:  Cel mai mare furnizor de electricitate și gaz

Compania folosește un sistem de workforce management care utilizează poziționarea mașinilor și coroborează date din SAP pentru a direcționa cea mai potrivită mașină pentru o intervenție. Compania deservește și gaz și electricitate. Astfel, în funcție de tipul intervenției, alocă o mașină ținând cont de următorii factori:

  • distanța și timpul estimat până la caz;
  • pregătirea personalului din vehicul (inginer, electrician etc.). Pentru a cunoaște cine anume conduce vehiculul, se folosesc chei de autentificare a șoferilor iButton;
  • tipul de intervenție: dotarea mașinii cu unelte specifice intervenției.

Ponind de la aceste date, administratorii de flotă pot transmite șoferului coordonatele locației pentru ca șoferul să poată fi ghidat cât mai rapid la acel caz. Datele preluate din aplicația SafeFleet Portal se referă la poziții curente, lista de șoferi, traiectorii și călătorii.

Exemplul 3: Companii importante de distribuție farmaceutică, alimentară și transport de valori

Firmele de distribuție integrează SafeFleet Portal cu o soluție de rutare inteligentă. Acestea preiau poziția curentă a vehiculelor pentru a stabili care a fost ruta efectivă a vehiculelor, dar preiau și punctele de interes, călătorii, viteze și lista de șoferi.

În funcție de rutele deja efectuate și traseele preluate din aplicația SafeFleet Portal, sisteme avansate de rutare oferă posibilitatea procesării comenzilor ce urmează a fi onorate, optimizând ruta și trimițând această informație șoferului la începutul zilei.

La sfârșitul perioadei de evaluare (o zi, o săptămână, o lună), se face compararea rutei efectuate cu cea planificată, generând rapoarte de eficiență, ca șoferii să-și optimizeze rutele incremental.

Exemplul 4: O organizație de menținere a păcii în zona de conflict Kosovo

O serie de subsisteme au fost conectate la API:

  • resurse Umane: se extrage numele utilizatorului vehicului, datele de contact, precum și permisul de conducere pentru a afla categoria permisului. În funcție de asta se dă/se restricționează accesul la anumite vehicule (ex: categorie de vehicul specială, blindate/neblindate, ierarhia șoferului în organizație);
  • Private Mileage Application (PMA) care se interfațează cu o altă bază de date de la HR și, în funcție de călătoriile făcute de șofer, de programul de lucru și de concedii, calculează kilometrajul parcurs în interes personal și în interes de serviciu;
  • pompele private de alimentare cu carburant au un sistem de identificare al vehiculului și al șoferilor (RFID și iButton). Doar dacă este recunoscută în sistem combinația mașină-șofer, atunci este autorizată alimentarea. Toate datele legate de alimentări sunt importate în mod automat în SafeFleet Portal prin API, fiind o soluție ideală pentru companiile care dețin stații proprii de alimentare. Astfel se eficientizează întregul proces de alimentare, eliminând factorii de risc uman și potențialele furturi.

Exemplul 5: Firme de transport care lucrează cu TMS

SafeFleet API se folosește și pentru integrarea cu aplicații TMS (Transport Management Systems), care corelează comenzile primite în funcție de poziția mașinii și de timpul estimat de livrare (ETA).

Clienții internaționali estimează timpul de livrare prin TMS și fac oferta clienților lor, în funcție de costurile de transport (taxe de drum, costuri șofer etc.), preluând din API poziția curentă a vehiculului, rezerva de combustibil rămasă, precum și rezerva de timp de conducere disponibil, preluată de la tahograf.

Pentru clienții care folosesc burse de transport precum TimoCom și Trans.eu, aceștia pot transmite, către bursa de transport automat, poziția curentă a vehiculelor doar prin legarea contului de bursa de transport la SafeFleet, lucru care se realizează ușor din interfața bursei de transport. Astfel, potențialii clienți văd care sunt pozițiile vehiculelor companiei de transport direct din aplicația TimoCom sau Trans.eu.

banner-lp-5.png

 

Exemplul  6: Organizații cu echipe de vânzări

API interfațează aplicația CRM pentru a extrage și verifica dacă reprezentanții de vânzări au vizitat clienții. Pe lângă această informație se mai poate urmări și în ce moment, frecvența vizitelor și cât timp a petrecut la client. Datele preluate din SafeFleet Portal sunt legate de poziția curentă, vehicule, șoferi (prin identificare cu chei iButton), puncte de interes și călătorii.

Exemplul 7: SafeMinder și urmărirea costurilor cu mentenanța flotei

O bună parte a clienților folosesc aplicații de gestiune a costurilor cu parcul auto: mentenanță, amenzi, piese de schimb, certificări, etc. Această aplicație extrage date venite de la soluția telematică SafeFleet, dar și din alte sisteme și le organizează pentru a urmări mai eficient costurile flotei.

Datele legate de asigurări, taxe de drum, ultimele verificări la service sunt transmise și păstrate în SafeMinder. Aplicația preia și informații legate de vehicule (odometre, numere de înmatriculare, serie șasiu etc), șoferi (pontaj, delegații, deconturi de cheltuieli) și activitatea flotei (foile de parcurs, foile de activitate zilnică etc).

 

Exemplul 8: GateHouse, furnizor de poziții curente ale vehiculelor

Pentru companiile de tip FMCG, GateHouse afișează toate camioanele care vin la depozite, indiferent de furnizorul de soluție telematică. Această soluție este ideală pentru transportatorii care colaborează cu GateHouse pentru a transmite poziția curentă partenerilor lor.

Ținând cont de orele petrecute actualizând informațiile companiei tale în multiple sisteme și baze de date, cât timp îți mai rămâne pentru lucrurile care contează cu adevărat - performanța flotei, strategie și măsuri de îmbunătățire?

API e complex, dar nu trebuie să fie și complicat. Descoperă cum te poate ajuta în managementul flotei tale auto!

Cere Consultanță Gratuită

 

Topics: Managementul flotei