Germania se află pe harta principalelor rute pentru cei mai mulți dintre deținătorii de flote auto. Dacă și tu te numeri printre aceștia, cu siguranță ești direct interesat să știi:
Sistemul de taxare din Germania urmează să intre în faza de testare din decembrie 2017
Anul 2017 a început cu negocieri dure și intense între Germania și Comisia Europeană. În ianuarie, Germania anunța planurile finale pentru introducerea unei taxe de autostradă aplicabile doar șoferilor străini care tranzitează țara, ceea ce a stârnit multe nemulțumiri în rândul țărilor din Uniunea Europeană.
Sistemul de taxare din Germania va intra în teste din decembrie 2017, teste ce vor continua pe parcursul întregului an 2018, pentru că vor intra în funcțiune peste 1000 de stații de taxare.
Taxă ce a fost considerată discriminatorie, va fi aplicată și în cazul germanilor, diferența fiind că aceasta va fi dedusă din impozitul anual pe automobil. Acesta e consensul la care Berlinul și Comisia European au ajuns și s-a stabilit că valoarea vignetei va varia în funcție de nivelul de poluare al vehiculului și de perioada de valabilitate.
"Pentru șoferii locali nu va fi niciun cost suplimentar. Oricine are o mașină prietenoasă cu mediul va plăti ceva mai puțin" - Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania
Unde vor fi direcționați banii colectați de pe urma acestei taxe? Ministrul german al Transporturilor susține că taxa de autostradă va aduce 500 de milioane anual la buget, sumă ce va fi investită în infrastructură.
Ce trebuie să știi dacă vehicule din flota ta tranzitează Germania?
Dacă până la aprobarea taxei erau vizate doar autocamioanele naționale și străine cu greutate ce depășea 7,5 tone, ultimele discuții toți șoferii străini care tranzitează țara vor fi obligați să plătească taxa de autostradă.
Șoferii tăi vor putea să achiziționeze fie vignete pentru perioade scurte, cu prețuri ce variază între 2,50 și 25 de euro - în funcție de cât de poluant este vehiculul, fie să opteze pentru vignetă de două luni, al cărei preț se situează între 7 și 50 de euro. În orice caz, nivelul maxim al taxei nu va depăși 130 de euro anual.
Unde poți să folosești soluțiile automate de plată a taxelor de drum europene
Managerii flotelor de mașini care tranzitează frecvent drumurile din străinătate preferă să apeleze la echipamente de plată automată deoarece scutește de bătăi de cap întreaga echipă.
Totuși, acest sistem de plată automată nu este valabil pentru toate rutele europene, astfel că este important să știi pentru ce drumuri poți proceda astfel și pentru care dintre acestea nu.
Iată câteva exemple:
Țară |
Plată automată |
Plată manuală |
Germania |
Da - cu ajutorul unor dispozitive speciale |
Da - prin internet |
Franța |
Da - prin sisteme universale de plată a taxelor de drum |
Da - prin cumpărarea de tichet manual |
Ungaria |
Prin OBU One - o soluție automată de plată a taxei de drum HU-GO din Ungaria |
- |
Italia |
- |
Da - sistemele de taxare |
Soluția OBU One - Cum te poate ajuta
Echipamentele On-Board Unit (OBU) te ajută să folosești sistemul electronic de taxare rutiera al țării pe care o tranzitezi și îți oferă multiple beneficii: