#1 Ce tipuri de funcționalități îmi pot arăta fiecare posibil cost de combustibil?
Ca să urmărești și să intervii la timp asupra unor posibile costuri suplimentare de carburant poți utiliza o serie de instrumente specifice: de la monitorizarea prin GPS, până la alerte automate, rapoarte personalizate, tehnologii sofisticate de rutare și programe de carduri de combustibil.
Ca să îți fie mai ușor să înțelegi la ce se referă acestea, îți descriu în continuare, pe scurt, ce implică fiecare dintre instrumentele amintite mai sus:
#2 Cum pot monitoriza modul de condus al șoferilor din flota mea?
Problemele de comportament în rândul șoferilor par a fi dificil de gestionat și controlat de către managerii flotei. Însă lucrurile se schimbă prin implementarea unui sistem GPS de monitorizare a vehiculelor care conține un modul dedicat comportamentul șoferilor.
Acest modul te va ajuta să afli informații cu privire la felul în care șoferii folosesc vehiculele în afara programului de lucru sau locurile în care staționează în timpul programului de lucru (dacă e în afara sediilor sau punctelor de lucru).
#3 Ce măsuri pot lua pentru a îmbunătăţi comportamentului la volan?
De-a lungul timpului am purtat o serie de discuții cu clienții noștri în special pe acest subiect. Remarc faptul că îmbunătățirea comportamentului la volan al șoferilor din flotă reprezintă un obiectiv pe cât de provocator, pe atât de important. Foarte multe costuri, pierderi și neplăceri pot deriva de aici.
Există 3 lucruri esențiale de care orice administrator de flotă ar trebui să țină cont pentru a avea rezultate vizibil pozitive:
#4 Ce tipuri de date pot vedea cu privire la traseele pe care le parcurg șoferii din flotă și cum pot interveni pentru a face optimizări?
Ca responsabil de flotă poți crea trasee predefinite în SafeFleet Portal și verifica măsura în care acestea au fost respectate de către șoferii tăi. Rapoartele de Verificare Trasee pot fi rulate atât la nivel de flotă cât și la nivel de vehicul și prin această funcționalitate poți:
Toate aceste le poți face în urma unor setări de bază în portalul tău. De exemplu, pentru a urmări dacă punctele marcate pe rută au fost într-adevăr parcurse este important ca la crearea unui traseu să setezi și definești zonele-target pe ruta care urmează a fi parcursă sub forma unor POI-uri (de exemplu ca puncte intermediare).
La rularea raportului vei avea acces la o serie de date care îți permit evaluarea modului și gradului de îndeplinire a obiectivelor (ca număr de puncte și ca procentaj, dacă a fost sau nu respectată ordinea punctelor de interes, vizualizarea statusului punctelor de interes, etc). Află mai multe din videotutorial.
#5 Conform noilor politici GDPR, ce date e legal să accesez cu privire la activitatea șoferilor?
Prin noile reglementări europene a crescut în special responsabilitatea administratorilor de flotă cu privire la modul în care gestionează fluxul de date, astfel încât informațiile care vizează activitatea privată să nu mai fie înregistrate în sistem în anumite intervale orare.
De exemplu, dacă gestionezi o flotă dedicată echipelor de vânzări și mașinile companiei pot fi folosite de șoferi și după program sau în weekend, conform noilor reglementări, trebuie să te asiguri că platforma de monitorizare nu mai înregistrează date în aceste perioade.
În acest context, ca manager de flotă este important să te asiguri că șoferul sau clientul a fost informat despre: