300 de autobuze din Bihor vor fi monitorizate prin platforma SafeFleet

Scris de: Camelia Filip in data de: 02.05.2017 12:00:00

auto-bh.jpg

La finalul lunii trecute portalul de știri ebihoreanul.ro anunța semnarea unui contract important între Consiliul Judeţean Bihor și  compania ETA Automatizări Industriale SRL din Timişoara.

Redăm mai jos integral știrea publicată la 27 aprilie 2017:

Operatorii de transport judeţean din Bihor vor avea aparate GPS pe autobuze, acestea fiind cumpărate de Consiliul Judeţean de la o firmă din Timişoara cu circa 30.000 euro.
GPS pentru toţi.

Aparatele GPS vor fi instalate pe aproximativ 300 de autobuze, astfel putându-le fi monitorizat traseul în timp real. Sistemul de monitorizare, inclusiv aparatele GPS, va rămâne în proprietatea judeţului. 

În 2016, Consiliul Judeţean a reglementat printr-o hotărâre obligativitatea furnizării în timp real a poziţionării şi mobilităţii vehiculelor care efectuează cursele cuprinse în Programul judeţean de transport.

Potrivit unei informări transmise joi, instituţia a încheiat, luna aceasta, un contract cu firma ETA Automatizări Industriale SRL din Timişoara pentru a furniza aparate GPS, respectiv pentru a monitoriza şi gestiona informaţiile transmise de acestea.

Reprezentanţii CJ Bihor precizează că, miercuri, vicepreşedintele Ioan Mang, şeful Autorităţii Judeţene de Transport, Vlad Gaje, şi reprezentanţi ai companiei din Timişoara s-au întâlnit cu circa 30 de operatori de transport "pentru a transmite toate detaliile tehnice referitoare la condiţiile de montare a GPS-ului pe mijloacele de transport".

"Ne dorim ca totul să fie în beneficiul călătorilor pe care îi deservim, dar şi în beneficiul transportatorilor care trebuie să aibă câştig, astfel încât să îşi poată moderniza mijloacele de transport, să îşi poată plăti şoferii. Spre asta trebuie să tindem", a spus Ioan Mang.

Curse cu aplicaţie
Montarea echipamentelor se va face succesiv în şase oraşe: Ştei, Beiuş, Salonta, Oradea, Aleşd şi Marghita. Aparatele GPS vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport în mod gratuit începând din 2 mai, dar ele nu sunt ieftine, iar anual vor genera alte costuri substanţiale.

"Aproximativ 300 de mijloace de transport vor fi echipate cu GPS, sistemul rămânând în proprietatea judeţului. Investiţia se ridică la 30.000 euro, la această sumă adăugându-se 20.000 euro/an pentru asigurarea funcţionării în condiţii optime a sistemului", au precizat reprezentanţii CJ Bihor.

Pe baza datelor furnizate de echipamentele GPS, până la finalul lunii septembrie va fi pusă la dispoziţia călătorilor o aplicaţie mobilă, care va indica timpul de sosire al următorului mijloc de transport în comun în staţia în care se află aceştia, potrivit aceleiaşi surse.

De asemenea, aplicaţia le va da pasagerilor posibilitatea de a nota prin calificative conducătorul auto şi compania de transport în funcţie de calitatea serviciilor oferite.

Potrivit informării, până în 2019, serviciul de transport public al CJ Bihor "va trebui să ofere şi posibilitatea achiziţionării de bilete prin e-ticketing".

Sursa:  ebihoreanul.ro

Topics: Noutati SafeFleet