Stiati ca...
59% dintre soferi sunt mai inclinati sa depaseasca viteza legala sau sa-si asume riscuri din cauza presiunii de a respecta timpii de livrare?
conform unui studiu Tom Tom Telematics din Marea Britanie
In termeni de eficienta a flotei, comportamentul soferilor la volan este o componenta importanta. Stabilirea unor obiective privind viteza, accelerarile, franele si timpii de stationare e un inceput care poate duce la indeplinirea unor obiective de cost si mentenanta a vehiculelor. Urmarirea si masurarea comportamentului soferilor este o metoda utila de scadere a riscurilor privind accidentele, dar si a costurilor asociate cu consumul de combustibil, mentenanta flotei si asigurarile obligatorii si facultative pentru flota.
De ce e importanta schimbarea comportamentului soferilor?
- mentenanta flotei. Pastrarea vehiculelor intr-o stare buna le asigura o durata de viata mai lunga si o recuperare a investitiei mai profitabila.
- economii privind costurile cu combustibilul. Stilul de condus agresiv, timpii de stationare cu motorul pornit si sofatul la viteze mari consuma carburantul intr-un ritm rapid.
- siguranta soferilor si a vehiculelor. Desi rare, cazurile de accident se datoreaza si comportamentului la volan al soferilor. Pentru ele pot fi setate notificari automate prin email si SMS.
Cum se masoara comportamentul soferilor la volan?
Prin inregistrarea diferitor evenimente:
- frana brusca
- accelerare brusca
- stationare cu motorul pornit
- impact
- depasirea vitezei
- curba brusca
Pasul 1: Care e performanta actuala a soferilor?
Care este comportamentul actual al soferilor la volan? Care este timpul de stationare cu motorul pornit la volan? Cat de dese sunt cazurile de depasire a vitezei? Toate aceste detalii se gasesc in raportul Comportament Soferi. Iata aici ce fel de evenimente afiseaza raportul:
Pasul 2: Care este performanta dorita a soferilor?
Evaluati situatia generala a soferilor si trasati niste obiective realiste si masurabile de atins pentru imbunatatirea ei. Creati un plan prin care sa atingeti aceste obiective. Focusati-va atentia pe timpii de stationare cu motorul pornit, pe depasirea vitezei, pe accelerarea si franarea brusca si pe standardele din industrie. Puteti folosi ca obiective si notele pe fiecare sofer in parte si pe intreaga flota.
Pasul 3: Prezinta situatia managementului superior
Odata stabilite obiectivele tinta, prezentati planul persoanelor din managementul superior pentru a primi sustinere si feedback. Stabiliti ce se poate imbunatati si in cat timp. Setati daca si ce stimulente pot fi oferite soferilor pentru a urma planul prezentat, fie prin crearea unui mediu competitiv sanatos sau prin oferirea unor recompense.
Pasul 4: Impartaseste noile planuri cu soferii
Includeti soferii in discutiile privind noul plan de la inceput. E important ca orice schema de imbunatatire a performantei soferilor sa fie implementata intr-un mod pozitiv si nu intr-un mod care constrange.
Identificati sustinatorii ideilor prezentate si premiati-i. Acestia pot fi utili in combaterea vechilor moduri de a face lucrurile si a normelor nescrise. Prezentati felul in care un nou stil de condus este mai bun din punct de vedere al sigurantei. Explicati felul in care noul stil de condus este mai economic privind consumul de combustibil si legati acest lucru de obiectivele privind performantele lor individuale.
Pasul 5: Identifica si abordeaza soferii problema
Comparati performanta actuala cu performanta dorita la nivelul fiecarui sofer in parte pentru a identifica cei mai slabi si cei mai buni soferi. Publicarea acestui tabel poate fi un mesaj puternic.
Luati in considerare oferirea unui scurt training soferilor-problema.
Pasul 6: Premiaza imbunatatirile si comportamentul corect la volan
Ati putea avea in vedere oferirea unor stimulente precum mai multe zile de concediu, bani, bonuri sau vouchere, chiar si posibilitatea de a li se oferi un vehicul mai bun. Totusi, in multe cazuri aceste stimulente nu sunt necesare deoarece recunoasterea realizarilor si competitia functioneaza la fel de bine in obtinerea rezultatelor. Indiferent de ce stimulente alegeti, comunicarea clara si feedback-ul privind progresul facut sunt foarte importante. Comunicarea progreselor poate fi facuta saptamanal sau lunar intregii echipe, folosind raportul Comportament Soferi. Rezultatele ar putea fi prezentate intr-un tabel pentru ca soferii sa stie cum conduc fata de ceilalti colegi ai lor. Acest lucru ajuta la promovarea unei culturi de continua perfectionare si de proactivitate.
Pasul 7: Distribuie rezultatele, evalueaza situatia si rafineaza procesul
Setati termene limita clare si masurati progresul proiectului prin indicatori de performanta clari, care sa fie legati si de obiectivele generale ale companiei pe trimestru, semestru sau pe an. Odata ce au fost atinse obiectivele initiale, restabiliti obiectivele pentru a avea o strategie de continua imbunatatire.Vezi si alte articole/pagini asemanatoare:
Comportamentul soferilor la volan