Actele necesare pentru obținerea unui card tahograf

Scris de: Camelia Filip in data de: 26.06.2019 13:41:55

acte card tahograf, safefleet

Uniunea Europeană prevede obligativitatea obținerii unui card tahograf de către toți șoferii care conduc vehicule de marfă fabricate după anul 2006. Cardurile de tahograf sunt responsabilitatea șoferului sau a companiei la care acesta lucrează, fiind necesară obținerea, reînnoirea și descărcarea de date din tahograf la anumite intervale de timp.

Un card tahograf este eliberat de către Autoritatea Rutieră Română, unde trebuie depus un dosar special care să conțină următoarele documente:

  • Cerere tip de la ARR
  • Copie a actului de identitate
  • Copie a permisului de conducere
  • Copie a documentului de reședință în România
  • O fotografie tip buletin a șoferului auto
  • Dovada de plată a taxei pentru eliberarea cartelei de conducător auto

Atât pentru șofer cât și pentru compania angajatoare este important de știut că există 4 tipuri de cartele tahografice: cartela obținută de un anume conducător auto, cardul eliberat pentru o întreprindere, cardul de control dedicat autorităților de control și o cartelă dedicată unui agent economic autorizat. 

Termenul de eliberare este de maximum 15 zile, termenul de valabilitate este de 5 ani de la data eliberării, iar prețul acestuia este cuprins între 200 și 250 de RON.

Există mai multe tipuri de carduri tahograf: analoage, digitale și electronice. Companiile de transport moderne utilizează tahografe digitale, care folosesc cartele digitale. Avantajele acestora sunt că:

  • Memorează rapid datele
  • Permit accesarea ușoară a informațiilor
  • Permit manevrarea datelor în deplină siguranță
  • Elimină riscurile de fraudă sau manipulare

Companiile care dețin o flotă auto sunt obligate să doteze mașinile cu tahografe, să păstreze copii ale datelor, să realizeze mentenanța acestora în service-uri periodic și să descarce datele o dată la 3 luni. 

De asemenea conducătorii auto trebuie să respecte timpul alocat condusului și odihnei și să utilizeze cardul exclusiv pentru dispozitivul pentru care acesta a fost alocat. 

Un card tahograf se retrage atunci când se observă că este falsificat, când furnizează date eronate, sau când este utilizat de o altă persoană decât titularul. 

Cardurile tahograf digitale sunt folosite pe tahografe digitale, iar datele de pe acestea pot fi accesate și prelucrate de un software specializat telematic. 

SafeFleet pune la dispoziția companiilor de transport un pachet intitulat SafeTacho, care conține 3 produse care pot îmbunătăți considerabil gestiunea unei flote auto.

Tacho Download - Pachetul care permite descărcarea datelor cu ajutorul unor soluții mobile sau de la distanță.

Tacho Driver - Pachetul care facilitează asocierea șoferilor pe baza cardurilor din tahograf cu diverse rapoarte privind performanța flotei auto.

Tacho Real Time - Pachetul dedicat celor care doresc să urmărească în timp real informațiile primite de la tahograf.

Fie că ești șofer, administratorul sau managerul flotei auto, este important să știi că există un partener de nădejde în descărcarea și gestiunea datelor de pe tahografele digitale. 

Consultanții SafeFleet îți pot oferi toate detaliile necesare instalării și utilizării unui tahograf digital, cât și modul de folosire al sistemului telematic dedicat acestuia.

Click me

 

Topics: SafeTacho