Cum vor arăta principalele costuri operaționale în 2018?

Scris de: Camelia Filip in data de: 28.11.2017 10:05:47

header-costuri-operationale

Pentru că 2018 anunță o serie de schimbări care vor avea impact direct asupra flotelor auto, este important ca managerii de flote să știe cum trebuie să se raporteze la noile date astfel încât să obțină eficiență ridicată fără generare de costuri suplimentare. 


Costurile cu combustibilul

Aproximativ 60% din costurile unei flote sunt reprezentate de cele generate de consumul de combustibil. Nu este, astfel, de mirare că majoritatea managerilor de flotă sunt preocupați permanent de reducerea lui cu atât mai mult cu cât principalele surse generatoare de costuri suplimentare sunt reprezentate atât de fluctuațiile la prețul carburantului cât și de comportamentul la volan al șoferilor din flotă.

Din perspectiva prețului pentru carburant lucrurile sunt mai dificil de controlat, managerul putând interveni strategic prin stabilirea celor mai eficiente puncte de alimentare în baza cunoașterii prețurilor practicate în țările tranzitate de vehiculele din flota sa.

În 2017, de exemplu, primele poziții pentru țările care au cel mai mic preț la combustibil sunt ocupate de Belarus, Rusia, Moldova și Ucraina, în timp ce la polul opus găsim țări precum Elveţia, Suedia, Islanda sau Norvegia.

Stabilitatea manifestată de prețul combustibililului în ultimele 30 de luni în Europa a permis o estimare mai facilă a costurilor cu carburantul pentru transportatorii români. Se preconizează că business-urile care se bazează în special pe transport pot miza pe această stabilitate și în 2018.

O influență puternică asupra costurilor cu carburantul o are însă și modul în care este condus fiecare vehicul din flotă.

https://www.safefleet.ro/safefleet-base/

Din perspectiva comportamentului la volan, principalul atu al managerilor de flote constă în deținerea de informații complete despre activitatea vehiculelor pe trasee (staționări, opriri, etc) și modul în care acestea sunt conduse (frânări, accelerări, etc). Pentru a reduce consumul de timp necesar pentru extragerea și analizarea datelor este importantă utilizarea unei platforme de monitorizare care să pună la dispoziția administratorilor de flotă funcționalități și rapoarte care să înregistreze și arhiveze automat astfel de date. (vezi cum poți monitoriza comportamentul la volan cu ajutorul platformei telematice)



Mentenanță vehicule și mentenanță preventivă

Cele mai multe dintre flote au programată o schimbare a uleiului la aproximativ 3 luni. Îmbunătățirile de performanță la motorul vehiculelor noi și utilizarea unui ulei de o calitate superioară fac posibile vizitele la service-urile auto la perioade mai mari de timp.

Așa cum o arată un studiu european care analizează comparativ performanța flotelor auto pe ultimii doi ani, în 2017 mai mulți manageri de flotă au optat pentru înnoirea parcului auto cu vehicule mai performante și pentru consumabile de mentenanță superioare din punct de vedere calitativ. Aceste măsuri au crescut costurile de mentenanță și de mentenanță preventivă în raport cu anul precedent, efectele benefice, inclusiv la nivel de cost fiind vizibile însă la o analiză generală a flotei.

Odată cu investițiile în vehicule noi, mai performante, pentru anul 2018 se așteaptă o creștere a interesului managerilor din transport pentru funcționalități telematice care să le faciliteze realizarea verificările periodice în service pentru vehiculele din flotă.

Taxe de drum, amenzi și costuri administrative

Anul 2018 anunță o serie de schimbări implicit la nivelul taxelor de drum în Europa și a sistemelor de plată. În timp ce Franța are în vedere introducerea unei noi taxe de 40 de euro pentru fiecare șofer de camion detașat, Slovenia a anunțat deja că, începând din primăvara anului 2018 plata electronică a taxelor pentru autostrăzi va deveni obligatorie. Tot în 2018 vom vorbi de mai ulte vignete europene antipoluare sau chiar de emiterea unei singure valabilă pe întreaga comunitate.

Într-un mediu atât de dinamic, care aduce schimbări multiple în decursul unui an, adaptarea este inevitabilă. Iar acest lucru este posibil doar printr-o monitorizare corectă a activității flotei în anumite regiuni de interes.

Vrei să știi cum trebuie să plătești un șofer pentru o cursă care implică activitate atât în țară cât și pe rute internaționale? Cât timp a staționat într-o anumită țară ca sa știi la ce legi să te raportezi (de exemplu: MiLog - în Germania sau Loi Macron - în Franța)?

Prin setarea Regiuni de Interes și accesarea Raportului activitate în ROI vei putea vizualiza toate datele despre activitatea vehiculelor tale și chiar să fii notificat ori de câte ori apăr modificări în coordonatele prestabilite.

https://www.safefleet.ro/safefleet-base/

Topics: Consum combustibil

X