[INTERVIU CEO SAFEFLEET] "ESTIMEZ CĂ, ÎN 3-4 ANI, 5% DIN VEHICULELE DIN ROMÂNIA VOR FI PUR ELECTRICE"

Scris de: Camelia Filip in data de: 08.06.2017 08:22:11

Până la WAVE Trophy am început deja numărătoarea inversă în ore. Am revăzut programul, ruta cu trecătorile montane pe care le vom parcurge și echipamentele de care avem nevoie.

Alături de toate datele pe care le-am primit de la organizatori nu ne-am putut stăpâni curiozitatea și căutăm imagini și informații despre o parte dintre cele mai interesante orașe care apar pe ruta raliului:

Zürich - punctul de start WAVE Trophy - este cel mai mare oraș și inima comercială a Elveției. 

Zürich este situat la 408 m deasupra nivelului mării, în partea mai joasă (nordică) a Lacului Zürich (Zürichsee), aproximativ la 30 km nord de Alpi. Focusul de interes al turiștilor este, desigur, Orașul Vechi. Acesta se întinde pe ambele maluri ale râului Limmat unde se profilează centrul istoric  Lindenhof.

zurich-safe-fleet

 

Steckborn

Istoria Steckborn-ului este foarte veche - documentele atestând existența acestei așezări încă din secolul al II-lea. Ruinele și fortificațiile romane pe care le găsești aici stau și ele mărturie pentru un loc în care timpul și întâmplările și-au pus amprenta.

Steckborn-safe-fleet

 

St. Moritz

Purtând renumele de "raiul schiorilor", St. Moritz este acel oraș al Elveției, unde au avut loc Jocurile Olimpice de iarnă din 1948. Aici, timp de 322 de zile din an (noiembrie - mai) crestele munților rămân înzăpezite sub un soare cald, strălucitor.

 

StMoritz-safe-fleet-1

Bellinzona

Faimos pentru castelele sale spectaculoase și carnavalul Rabadan, orașul Bellizona  este capitala cantonului Ticino din Elveția. De la volanul mașinii noastre electrice vom admira cum natura și istoria se împletesc într-o arhitectura impecabilă.

Bellinzona-safe-fleet

 

Berna

N-am fi putut vedea un tur complet fără a trece prin cel mai frumos oraș medieval din Elveția. În ciuda importanței sale din punct de vedere politic și economic, Berna rămâne parcă un loc rupt total de agitația lumii moderne, un oraș în care natura domină alături de elemente arhitecturale pline de istorie. 

Berna-safe-fleet

 

Cu toate bagajele pregătite nu putem totuși porni la drum fără câteva impresii, așteptări, percepții împărtășite cu voi.

[Interviu]

Claudiu (CEO SafeFleet) și-a răpit din timpul lui pentru a ne povesti pe scurt câteva lucruri despre participarea la acest raliu - WAVE Trophy 2017.

Ce puncte comune găsești între abordarea WAVE și viziunea companiei SafeFleet asupra viitorului tehnologiei?

La o primă vedere acest raliu, WAVE Trophy, și compania noastră au preocupări cu totul diferite. Există totuși câteva punți între obiectivele evenimentului și obiectivele noastre: evanghelizarea publicului cu privire la conceptul de mobilitate electrică. Demonstrăm împreună că se poate circula cu vehicule electrice chiar și în condiții deosebite - pe trasee cu dificultate. Susținem astfel mărirea gradului de adopție a mașinilor electrice.

Cum percepi evoluția pieței românești din perspectiva mobilității electrice? Ce estimezi că se va întâmpla în următorii ani?

La ora actuală în România există foarte puține vehicule electrice. Cred că vorbim de aproximativ 200 de mașini electrice. E un fapt. Al doilea fapt este că Guvernul României vrea să stimuleze dezvoltarea acestei piețe și oferă cea mai mare subvenție din UE pentru achiziționarea de mașini electrice.

Al treilea fapt este că producătorii de mașini electrice au destul de puține modele disponibile în România. Și mai trebuie să ținem cont de faptul că publicul nu știe deocamdată suficiente lucruri despre mașinile electrice și ce înseamnă ele. Vedem astfel un mix de factori care ar putea să accelereze adopția lor sau, dimpotrivă, să o încetinească.

Totuși estimarea mea este că, peste 3 - 4 ani, 5% din vehiculele din România o să fie pur electrice. Cred că acele companii care au flote de vânzări vor adopta, la expirarea contractelor de leasing operațional, modul electric pentru flotele lor.

Ce zone din traseul WAVE ai mai vizitat până acum?

În Elveția eu am fost o singură dată, în trecut, atunci când s-a dat liber la vize pentru România. Vacanța mi-am petrecut-o atunci alături de familie în St. Moriz - un bastion, un icon al bogăției. Și am mai fost și în Zermatt pentru schi.

De data aceasta vom ajunge în Zermatt cu mașinile electrice - și trebuie subliniat faptul că accesul este restricționat, doar aceste tipuri de vehicule putând traversa zona. Mă aștept, așadar, să redescopăr aceste locuri și să mă las surprins de peisajele impresionante.

Cum veți transmite vești “acasă” din mijlocul evenimentului?

Vom posta impresii pe blog, vom pune postări pe Facebook și Twitter, și coechipierul meu va face câteva filmulețe de pe traseu. O să avem, desigur, și partea de car tracking și oamenii ne vor putea urmări real-time ori de câte ori vor accesa pagina dedicată acestui eveniment.

Când spunem SafeFlet, spunem tehnologie. Cu ce tehnologie v-ați “înarmat” pentru a surprinde și împărtași imagini și informații de la acest eveniment?

Alături de car tracking-ul despre care spuneam mai devreme, ne vom asigura că primim conectivitate de la un operator local. Asta ne va ajuta să facem posibile informațiile de pe traseu în timp real și să îi ținem la curent pe toți cei care rezonează cu această mișcare.

Topics: masini electrice