Franța renunță la taxa de 40 de euro pentru șoferii de camion

Scris de: Camelia Filip in data de: 07.03.2018 14:57:59

franta-renunta-taxa

Pe 11 februarie 2018 Franța a publicat în Monitorul Oficial decizia de abrogare a taxei de 40 de euro pentru declarațiile de detașare internațională a șoferilor de camion. Motivul acestei decizii vine ca urmare a unei analize cu privire la riscul de a putea fi interpretată ca protecționistă în context comunitar, această nouă obligație fiscală intrând practic în conflict cu normele impuse în Uniunea Europeană.


Surse oficiale din Franța anunțau la finalul anului trecut aplicarea unei noi taxe pentru utilizarea platformei SIPSI, cu impact direct asupra transportatorilor. Astfel, companiile străine care au personal detașat în Franța ar fi trebuit să plătească o vignetă de 40 de euro per fiecare șofer în parte începând cu 1 ianuarie 2018. Scopul acestei compensări a fost justificat, la acel moment de autoritățile franceze, prin necesitatea de deducerea a costurilor de exploatare a platformei SIPSI.

Prin neîndeplinirea noilor obligații fiscale companiile transportatoare ar fi riscat suspendarea accesului la serviciu și o amendă cu o valoare maximă de 2000 euro pe angajat (4000 euro în caz de recidivă în același an).

Ce ar fi însemnat pentru transportatorii români aplicarea taxei de 40 de euro anunțată în Franța?

În ultimii ani piața de transport internațional a fost marcată de legi speciale - Macron în Franța și MiLoG Germania - create pentru descurajarea business-urilor din țările est-europene care practică tarife greu de concurat. Exemplul celor două țări inițiatoare de legi speciale a fost ulterior urmat de Olanda, Belgia, Spania, Italia sau Austria.

În acest context, aplicarea unei noi taxe în Franța ar fi însemnat nu doar o povară financiară suplimentară pentru transportatori ci și o influență negativă asupra tarifelor practicate în piață.

[Taxa ar putea însemna] O creștere directă pe costul operațional doar că ea nu afectează doar transportatorii din România ci toți transportatorii care tranzitează Franța. Ea va trebui să se reflecte în ceea ce înseamnă tariful prestat.”, ne-a precizat președintele FORT - Augustin Hagiu în interviul acordat în cadrul SafeFleet Users Forum. (vezi interviul complet)

Ce soluții telematice te pot ajuta să ții sub control costurile în țările europene cu legi speciale precum Macron sau MiLoG?

În contexul în care legile speciale precum Macron sau MiLoG continuă să funcționeze și să impacteze piața, este important ca deținătorii de flote să aibă un control eficient și în timp real asupra activității vehiculelor pentru a evita cheltuielile suplimentare.

Din punctul de vedere al instrumentelor telematice Delia Chiș, directorul de vânzări SafeFleet pe România, explică ce opțiuni și funcționalități poate utiliza un administrator de flotă pentru optimizarea costurilor și eliminarea pierderilor care pot fi generate tocmai de raportarea incorectă la noua legislație europeană:

“Având în vedere că transportatorii, în momentul în care tranzitează sau efectiv descarcă sau încarcă în țările respective, trebuie să facă dovada autorităților străine câte ore au petrecut acolo și dacă și-au plătit șoferii conform legii Macron, de exemplu, noi venim în sprijinul lor cu rapoarte care sunt generate automat, fără un factor uman care să le poată influența în vreun fel. Aceste rapoarte sunt generate automat pe baza sistemului de monitorizare care este montat în interiorul mașinilor. Am văzut că un succes foarte mare îl are raportul Activitate în ROI. Acest raport generează efectiv timpul de lucru al șoferului român pe teritoriul acelor țări.



Desigur, mai venim în sprijinul transportatorului și cu descărcarea datelor de la distanță din tahograful digital, descărcarea fișierelor ddd. Știm cu toții că atunci când intră pe teritoriul unei țări tahograful trebuie setat pentru țara respectivă. Din fișierele DDD se vede efectiv timpul petrecut de șofer pe teritoriu acelor țări.”

New Call-to-action

Topics: Consum combustibil