După ce a activat ani buni în marketing și vânzări, Attila a decis să caute noi „provocări„ de dezvoltare în carieră și nu numai. Astfel, în 2018, a ales o nouă direcție, să facă parte din echipa noastră de vânzări în domeniul IoT.
Orientat către rezultate, Attila ocupă cu mândrie postul de Client Account Manager la SafeFleet. Totodată, consideră domeniul vânzărilor unul dinamic unde singura constantă este “schimbarea”. Povestea lui la SafeFleet îi aduce motivația de care avea nevoie și se bucură de suportul colegilor în activitatea lui.
Fiind o persoană activă, îi place foarte mult baschetul, tot ce înseamnă U Cluj, iar de când a avut șansa să-l cunoască pe Eduard Novak, l-a ales ca un model bun de urmat.
Descoperă #PovesteaSafeFleet a colegului nostru Attila.
1. Să începem cu o întrebare evidentă - cum ai ajuns să faci parte din echipa SafeFleet?
După ce am activat 15 ani într-o companie multinațională, am hotărât să caut noi “provocări” de dezvoltare profesională și personală. Mai exact, am căutat un loc unde să am convingerea că experiențele acumulate pot ajuta proiectele de viitor ale companiei și, în același timp, m-ar putea motiva și pe mine.
Încă de la prima interacțiune cu Andrei, Delia, Claudiu, Miha cu zâmbetul ei molipsitor și echipa de producție, deja îmi descriau istoria echipamentelor GPS SafeFleet sau viitorul acestora. Pentru mine a fost o chimie de la început, de parcă eram o familie sau de parcă ne cunoșteam de mai mult timp.
Totodată, proiectele de viitor ale companiei (monitorizare GPS, electromobilitate, parking) au fost cele care mi-au câștigat încrederea din punct de vedere business. Acestea, corelate cu chimia interpersonală avută cu toți cei cu care am interacționat, au creat premisele ca eu să-mi doresc să mă alătur în familia SafeFleet.
2. Descrie-ne puțin activitatea pe care o desfășori în prezent. Ce face mai exact un Client Account Manager la SafeFleet?
Un Client Account Manager la SafeFleet este persoana responsabilă cu gestionarea conturilor de clienți în aria sa de teritoriu alocată. Mai exact, este interfața dintre client și departamentele companiei și are rolul de formare și informare în relația cu clienții săi, rolul de a le oferi soluții tehnice potrivite nevoilor acestora sau de a le oferi training în utilizarea soluțiilor SafeFleet.
Este și persoana care culege informații despre trendurile pieței și despre noile nevoi ale clienților, pentru că acestea pot genera idei, dezvoltări noi ale aplicației SafeFleet sau pot duce la apariția de produse sau funcționalități noi. Astăzi, o mare parte din aplicația SafeFleet este rezultatul dezvoltărilor in-house făcute de echipa noastră de R&D.
Totodată, un Client Account Manager la SafeFleet nu este responsabil doar cu creșterea vânzărilor în orizontală (pachete de servicii per client) sau pe verticală (număr de clienți), ci se ocupă și cu negocierile comerciale cu clienții, respectiv cu negocierile cu departamentele interne, atunci când vorbim despre noile nevoi de dezvoltare venite din partea clienților.
Așadar, cam asta fac și eu zi de zi, în calitate de Client Account Manager la SafeFleet. În plus, am în spate ca și suport echipele de financiar, informatică, suport tehnic, producție sau marketing, care mă ajută în realizarea obiectivelor de business.
3. Poți să ne faci o trecere în revistă a evoluției tale în companie? Dpdv al responsabilităților, clienților, echipei sau orice alt unghi consideri.
Din punct de vedere al dezvoltării, având în vedere și structura companiei, în acești 4 ani putem vorbi mai mult de o dezvoltare pe orizontală (pe proiecte ca: OBU One - plata taxelor de drum s.a.). Cred că, în primul rând, am reușit să câștig încrederea colegilor mei, a clienților cu care am încheiat proiecte și contracte noi, iar împreună putem colabora și dezvolta lucruri noi și durabile.
În acești ani, mi-am adus și eu o contribuție la dezvoltarea funcționalităților noi la SafeFleet sau la produsul Serviciul Suplimentar HU-GO.
În plus, am fost implicat și într-un proiect de electromobilitate, unde am avut șansa ca timp de doi ani, folosind intensiv o mașină electrică, să fiu atât client, perspectivă din care am reușit să cunosc nevoile reale ale clienților și caracteristicile pieței electromobiliății, cât și vânzător, oferind soluțiile noastre în piața electromobilității. Îndrăznesc să cred că, la nivelul la care a ajuns proiectul de electromobilitate, am avut și eu o mică parte de contribuție, începând cu primul contract și partener comercial.
Nu în ultimul rând, am fost parte și dintr-un proiect de parking, tot marca SafeFleet. La momentul respectiv, a fost un moment de învățare, de dezvoltare și de succes, la care am contribuit și eu, și care a dus în mod direct și la dezvoltarea unui alt produs de parking și la înrolarea primelor parcări private în portofoliul clienților noștri.
Au trecut 4 ani cu realizări inovatoare și dezvoltări, atât ale mele, cât și ale întregii echipe. Fiecare și-a adus contribuția la succesul din ziua de azi, fie că vorbim de orice proiect marca SafeFleet.
4. Știm că ai activat și în domeniul marketing, consideri că experiența anterioară te ajută în rolul de Client Account Manager? De ce?
He, he, de unde știți? :) Da, am studiat și am absolvit secția Marketing al FSE din Cluj. Am avut șansa să activez și în acest domeniu pe diferite arii, precum: publicitatea, relații clienți, bugete și campanii promoționale etc., și am avut ocazia să văd o mică parte dintr-un domeniu fascinant și foarte vast.
Experiențele anterioare, fie că vorbim de ascultarea și descifrarea nevoilor clienților, fie că vorbim de comunicarea și promovarea produselor și funcționalităților noi sau de proiecte de dezvoltare în care sunt implicat, sunt cărți de pe un raft al bibliotecii mele la care apelez atunci când am nevoie. Și ca să răspund la întrebare, da, mă ajută experiența din marketing în rolul meu la SafeFleet.
Eu sunt un susținător al învățării continue, să fim deschiși la nou, să învățăm lucruri noi, chiar și dacă acel lucru, poate că doar atunci ne este de ajutor. Cred că orice experiență nouă, odată câștigată, ea este adunată în valiza noastră și îți poate oferi o nouă perspectivă, cu care vei putea călătorii pe drumul tău din carieră cu mult mai multă încredere susținută și de cunoștințe.
5. Ce te-a atras la domeniul vânzărilor?
Pentru că este domeniul unde credeam că mă voi regăsi cel mai bine. Sunt o fire sociabilă, extrovertită, empatică, orientată către obiective și rezultate. În vânzări ai această șansă, să interacționezi frecvent cu oameni diferiți, să te dezvolți și să înveți, să ai obiective și rezultatele obținute ca feedback direct al activității tale.
În același timp, ai șansa să fii un bun ascultător (să poți să asculți nevoile clienților), dar să fii și un bun povestitor sau pedagog (să poți prezenta soluțiile tale care să vină în întâmpinarea și satisfacerea acestor nevoi sau să înveți tu pe alții).
Tot în vânzări poți să fii și un om inovativ sau creativ, atunci când nevoile cer o adaptare sau dezvoltare a produselor tale. Vânzările sunt un domeniu dinamic care se schimbă și în funcție de nevoile clienților, a tehnologiilor. Pe scurt, în vânzări putem spune că singura constantă este “schimbarea”.
6. Numește un client SafeFleet pe care îl admiri și de ce. Dpdv al modului cum comunică, al experienței, al valorilor pe care le aveți în comun ș.a.
Îmi place comunicarea sinceră, deschisă, rațională și constructivă, cu sau fără umor. Pentru mine oricine care atinge aceste criterii este partenerul meu preferat de discuții. Până în prezent am găsit calea comunicării cu toți clienții mei și aș putea enumera întreg portofoliul meu de clienți, pentru că nu am un singur partener pe care îl admir, eu găsesc aceleași valori în toți interlocutorii mei.
7. Ce satisfacții ți-a adus lucrul în marketing vs ce satisfacții îți aduce lucrul în vânzări?
Sincer nu m-am gândit niciodată și nici nu am făcut vreo comparație, pentru că au fost perioade, domenii și momente diferite din viața mea. În schimb, pot spune că satisfacțiile și reușitele au același gust, ele provoacă aceeași euforie și bucurie, și diferă doar din punct de vedere a timpului și momentului în care au avut loc. 😊
8. Ce amintiri / evenimente plăcute te leagă de SafeFleet?
Pe primul loc este team building-ul de la Bratislava. Acesta a fost momentul în care am fost împreuna cu toții, echipa SafeFleet din România, Italia și Polonia. Am fost ca o familie mare de aproape 70-80 de persoane, am călătorit împreună cu autocarul, am jucat Boltz :), am râs și ne-am distrat mult. Am vâslit împreună pe ape line și ape tulburi, iar satisfacția personală a fost atunci când echipajul din barca mea a reușit să finalizeze întregul traseu, fără nicio experiență umedă. 😊
9. Din experiența ta, poți să împărtășești cu noi o lecție pe care ai învățat-o în cei 4 ani la SafeFleet?
Hm, lecție? Poate cea mai bună lecție a fost adaptarea mea la nou. Eu fiind obișnuit să aparțin de un colectiv cu care interacționez și socializez, a trebuit să mă adaptez la situația nouă de remote/work from home.
Acum, interacțiunea cu colectivul de care aparțin este mai mult in mediul virtual, pe telefon, e-mail sau web, mai puțin face-to-face. Nu știu dacă la nivel general acesta va fi și noul normal, viitorul o va decide.
10. Din punctul tău de vedere, talentul unui om de vânzări se vede atunci când…
Este un bun ascultător, comunică și interacționează cu ușurință cu diferite persoane, este puțin și un bun psiholog și are o inteligență emoțională ridicată. Este un om dornic să învețe și să se dezvolte. Gestionează bine succesele și acceptă eșecurile ca lecții care fac parte din viață.
În plus, este organizat și orientat spre acțiuni și rezultate concrete. Este motivat de factori diverși și are talentul de a-și găsi automotivarea, chiar și în momente mai puțin bune. Acțiunile lui sunt în corelare cu vorbele sale și reușește să construiască relații bazate pe încredere. Nu în ultimul rând, trebuie să dea dovadă de altruism în creșterea și dezvoltarea celor din jurul său, fie ei clienți interni sau externi.
11. Un departament pe care îl admir în secret pentru că știu că nu aș putea face ce fac ei este…
Am o admirație și recunoștință pentru colegii de la suport: Andreea, Florin, Andrei și Cristi. Pentru munca și efortul depus de ei, pentru faptul că întotdeauna sunt prompți și oferă un suport profesionist, atât clienților, cât și nouă, colegilor din vânzări. Îi admir pentru că găsesc puterea și resursele necesare de a fi pozitivi, au un know-how tehnic bogat și acele abilități personale de comunicare și aptitudini de rezolvare a problemelor.
Admir la ei și faptul că întotdeauna găsesc automotivarea, chiar și în condițiile în care vin către ei, clienți sau colegi, mai mult cu probleme și mai puțin cu lucruri pozitive, care să le mai pună în echilibru feng shui-ul lor. 😊
12. O carte pe care ți-ai dori ca toți colegii să o citească este…
În momentul acesta nu-mi vine în minte o carte valabilă pentru mai mulți, în schimb o să recomand un film. „Moneyball” este titlul și este un film inspirat din realitatea sportivă. Cred ca ar fi pe placul tuturor cărora le place acțiunea, strategia și modul de cum să facem față situațiilor neprevăzute. Este o lecție despre cum să ne urmăm drumul dificil și strategia noastră atunci când credem în ea, iar pentru cei din business este lecția despre cât de greu poți inova și cât de ușor poți fi copiat.
13. Apreciezi un sport/sportiv anume? De ce?
Îmi place foarte mult baschetul și iubesc tot ce înseamnă U Cluj, atât în baschetul masculin, cât și feminin.
Mă uit, dar și joc cu plăcere, nu doar baschet, ci și alte sporturi în care mingea este jucată cu mâna.
Acum câțiva ani, când am avut șansa să-l cunosc pe Eduard Novak, să-l ascult și să-i cunosc povestea vieții sale, de atunci pot spune că, da, am un model, un sportiv. Novak este un exemplu pentru mine și o lecție despre faptul că întotdeauna poți și poți mai mult, că nu trebuie decât să ai putere și încredere în tine.
14. Povestește-ne puțin despre hobby-urile/pasiunile tale.
De câțiva ani, hobby-ul meu este să-mi găsesc timp pe care să-l petrec cu cei doi copii ai mei și cu familia. Dacă putem pleca împreună în excursii, la iarbă verde, Aqua Park-uri sau pur și simplu să stăm împreună, acesta este deja un obiectiv atins. Dacă-mi mai rămâne timp și de acel “me time”, adică baschet sau montaje filmulețe video, ar fi extraordinar.
15. Care este locația ta preferată de vacanță? Acel loc de poveste unde te-ai întoarce oricând cu drag.
Grecia, Hellas, Elada 😊 este locul unde clima, libertatea, oamenii și marea, mă încarcă psihic și fizic. Revin oricând cu plăcere și anual este pe lista mea de TO DO. Nu știu dacă faptul că Sandor înseamnă Alexandru și de aici să-mi vină această iubirea pentru Grecia?
Deocamdată, tărâmurile elene, îmi satisfac toate cerințele, așa că țărmurile exotice rămân la nivel de “would be nice to be there”, dar și până la ele mai rămâne pe listă să-mi găsesc un tovarăș căpitan ca să facem o croazieră de mai multe zile de-a lungul țărmului grecesc.
16. Pentru mine, SafeFleet înseamnă…
Familie, diversitate, oameni tineri și experimentați, idei inovatoare, soluții creative. Aici este locul unde aproape în fiecare zi înveți ceva nou, fie de la client, fie de la colegi, este locul în care nu te plictisești.
Woau, au și trecut patru ani! Când, cum? 😊
Acesta a fost interviul colegului nostru Attila, un susținător al învățării continue și deschis la noi provocări IoT. Stai aproape pentru și mai multe povești SafeFleet!