Povestea SafeFleet: Ce implică rolul de Customer Success Manager?

Scris de: SafeFleet in data de: 14.02.2022 11:25:36

PovesteaSafeFleet_angajati_template_Andrei_Manzatu_RO

Andrei ocupă rolul de Customer Success Manager la SafeFleet, iar datorită experienței acumulate, coordonează și echipa de suport. Iar pentru el activitatea de suport este una dinamică, plină de provocări și îi place că întotdeauna are ce învăța.

Povestea lui Andrei a început în anul 2011, atunci când finalizase cu studiile. Sincer și succint, a spus că principalul motiv care l-a ținut timp de 10 ani alături de noi este…colectivul.

 

Descoperă #PovesteaSafeFleet a colegului nostru Andrei.

1. Spune-ne pe scurt, cum a început povestea ta la SafeFleet?

Terminasem de curând studiile, nu aveam încă un loc de muncă și prietenul meu Florin M. mi-a spus că există o poziție disponibilă la SafeFleet. El lucra aici de câțiva ani și știam câte ceva despre companie, însă nu foarte multe. După interviurile destul de relaxate pe care le-am avut, mi s-a oferit oportunitatea să mă alătur echipei.

 

2. Descrie-ne puțin activitatea pe care o desfășori în prezent. Ce face mai exact un Customer Success Manager?

Sunt parte a departamentului de Suport pe care îl și coordonez, datorită experienței acumulate. Activitatea mea implică diverse responsabilități, de la analize tehnice ale flotelor auto până la menținerea unei bune stări de spirit în echipă. Așadar, încerc să fiu atent atât la nevoile clienților, cât și la nevoile colegilor. 

Concret, mă ocup de organizarea departamentului, distribuirea task–urilor, sunt responsabil de clienții internaționali, împreună cu o parte din echipa R&D, fac integrări de dispozitive și soluții noi, mă ocup de testarea și punerea acestora în funcțiune, implementarea de tool-uri care ne ajută să ne desfășurăm activitatea și…lista poate continua.

 

3. Ai început colaborarea cu SafeFleet încă din 2011. Poți să ne faci o trecere în revistă a evoluției tale în companie?

Au trecut destul de repede acești 10 ani. La început, departamentul de suport era format din două persoane, eu și Mario, care face parte și acum din echipă. După 3 ani, pentru că a crescut mult volumul de lucru și am început să ne căutăm colegi noi, s-a ajuns treptat la echipa actuală, care este compusă din 6 persoane. Cred că am evoluat și maturizat treptat, odată cu colegii mei.

 

4. Cea mai importantă reușită obținută în acești ani vs. Cea mai utilă lecție învățată până acum în activitatea pe care o desfășori.

Sunt destule proiecte în care am fost implicat și care au fost finalizate cu succes, de aceea mi-ar fi greu să scot în evidență o singură reușită. Cât despre lecțiile învățate, activitatea de suport este una dinamică, plină de provocări și ne place tocmai pentru că întotdeauna avem ce învăța.

 

5. De-a lungul timpului, ce schimbări ai observat în comportamentul clientului?

Am observat că atitudinea clientului se schimbă semnificativ în bine, dacă interacțiunea cu acesta este făcută mai des și în mod asertiv. Vreau cu ocazia asta să o felicit pe colega noastră Andreea care, odată venită în echipă, a adus un plus în comunicarea cu clienții SafeFleet.

 

6. Cât de mult contează feedback-ul primit de la clienți, mai ales în perioada actuală?

Indiferent de perioadă, feedback-ul clienților contează foarte mult pentru noi, tocmai pentru că reprezintă rata de succes a activității noastre. Un feedback pozitiv ne crește destul de mult moralul și încrederea. O stare de spirit bună ne ajută să tratăm mai ușor provocările sesizate de clienți. Desigur, am învățat să acceptăm și feedback-ul negativ și încercăm să nu repetăm greșelile care se mai strecoară câteodată în activitatea noastră.

 

7. Poți să numești unul din clienții SafeFleet care îți face ziua mai frumoasă, de fiecare dată când discutați?

Chiar dacă cu majoritatea clienților avem relații bune sau chiar foarte bune, vorbim totuși despre departamentul unde, de obicei, se adună nemulțumirile. O să fiu sincer și o să spun că discuțiile cu clienții nu îmi fac neapărat zilele mai frumoase, însă un client mulțumit dă o stare de bine, de relaxare.

Cel mai des țin legătura cu clienții care reprezintă companiile din afara țării, deci, aș putea enumera reprezentanții companiilor EULEX și OSCE, Naim și Edon, cu care avem relații bune de mulți ani.

 

8. Ce abilități consideri că sunt esențiale pentru un Customer Success Manager?

Cred că organizarea, comunicarea, focusul și munca în echipă pot face oricând diferența.

 

9. Ce amintiri plăcute te leagă de SafeFleet?

Foarte multe. Pentru că sunt aici de peste 10 ani, o parte importantă din viața mea este legată de SafeFleet. Aș aminti team building-urile, în special cel din Austria la schi, care a fost și primul meu eveniment de acest gen din cadrul companiei. Din păcate, pandemia a împiedicat desfășurarea evenimentelor așa cum se întâmpla înainte, dar sperăm să ajungem iar acolo.

 

10. Ce te-a convins să rămâi alături de noi în tot acest timp?

O sa fiu succint, dar cât se poate de sincer - colectivul.

 

11. Ce abordare nouă ți-ai dori să vezi în viitorul apropiat, implementată în cadrul firmei?

Consider că o abordare în care se pune mai mult accent pe relațiile dintre colegi și ascultarea nevoilor acestora ar fi cea mai potrivită. Cred că este cel mai ușor să avem clienți mulțumiți, atunci când noi suntem mulțumiți.

 

12. Spune-ne câteva cuvinte despre tine: ce hobby-uri ai, cum reușești să-ți găsești timp pentru ele, unde îți găsești inspirația.

Nu știu dacă le pot numi hobby-uri, dar sunt multe lucruri care-mi plac, printre care ceasurile, sportul, schiatul și, nu în ultimul rând, timpul petrecut cu prietenii. Timp se găsește pentru orice, ține doar de cum îți gestionezi prioritățile.

 

13. În trei cuvinte, ce înseamnă SafeFleet pentru tine?

A treia familie.

 

Acesta a fost interviul colegului nostru Andrei. Stai aproape pentru și mai multe povești care să te inspire!

New call-to-action

 

Topics: Povestea SafeFleet