Povestea SafeFleet: Ce face un Data Analyst & Tolling Specialist?

Scris de: SafeFleet in data de: 28.10.2021 11:26:38

PovesteaSafeFleet_angajati_template_Emil_Baricz_RO (2)

A început în anul 2015 din poziția de Key Account Manager și a reușit să atragă, dar și să mențină doi dintre cei mai importanți clienți ai firmei noastre. De atunci, Emil a avut parte de experiențe pline de provocări și numeroase reușite, în prezent ocupând poziția de Data Analyst & Tolling Specialist. Pe lângă contribuția pe care o aduce în sporirea productivității și a profitabilității firmei, Emil practică de mai bine de 7 ani badminton, fiind înscris într-un club afiliat la federație.


Descoperă #PovesteaSafeFleet a colegului nostru Emil.

1. Să începem cu întrebarea evidentă - cu ce se ocupă un Tolling Specialist?

Un Tolling Specialist trebuie să fie implicat pe mai multe paliere conexe. 

În primul rând, facilitează găsirea și implementarea corespunzătoare de soluții de tolling. Aici vorbim doar de soluții moderne, de plată automată prin echipamente OBU. După, asigură o transparență și un nivel de comunicare și informare ”state of the art” pentru toți cei implicați, de la colegi până la clienți care sunt beneficiarii finali ai acestor soluții, dedicate pentru a le spori productivitatea (mai puțin timp pierdut, costuri și birocrație redusă, grijile cu eventuale neconcordanțe și amenzi considerabil diminuate).

Iar pe lângă partea de suport către clienții, atât români, cât și internaționali, specialistul de tolling trebuie să se asigure că sistemul funcționează corespunzător, să facă ajustări zilnice dacă se identifică neconcordanțe în taxare și să colaboreze excelent cu echipa de dezvoltare IT prin raportarea și descrierea corespunzătoare a spețelor care necesită îmbunătățiri informatice.

 

2. Ai început colaborarea cu SafeFleet încă din 2015. Poți să ne faci o trecere în revistă a evoluției tale în companie?

Prima mea zi la SafeFleet a fost în august 2015, când am început activitatea pe postul de Key Account Manager. Am ocupat această poziție până în 2017, timp în care am reușit să câștig mai mulți clienți, printre care doi care și astăzi sunt în top 10 în portofoliul companiei.

După o carieră de peste 10 ani în vânzări, am considerat că nu mai pot progresa. Astfel, am propus conducerii câteva zone cheie de activitate și mi s-a oferit oportunitatea să contribui în continuare ca Tolling Specialist & Data / Business Analyst. Din acel moment, experiența mea la SafeFleet a fost plină de proiecte provocatoare și de activități diverse, unde am putut să-mi etalez cu brio creativitatea și competențele. Am câștigat șansa să învăț lucruri noi care au dus la dezvoltarea de noi abilități, oferind astfel, atât pentru mine cât și pentru SafeFleet, plusul de valoare așteptat.

 

3. Care sunt cele mai mari provocări cu care te confrunți în responsabilitățile tale de zi cu zi? Cum reușești să le faci față?

Având activități diverse, atât în zona de tolling, cât și de support, respectiv analiză de date, provocarea cea mai mare este de a armoniza și îmbina toate aceste elemente, pentru a le prioritiza și gestiona corespunzător. 

Proiectul de taxare automată a infrastructurii rutiere aduce o provocare suplimentară, orice neconcordanță având implicații serioase, atât financiare, cât și de imagine pentru SafeFleet.

Reușesc să le fac față printr-o bună organizare și printr-o comunicare excelentă cu toți cei care pot să mă ajute cu resursele necesare derulării activității. Există un nivel bun de deschidere în cadrul firmei și dacă știi cum și unde să cauți, vei obține feedback-ul de care ai nevoie.

 

4. Cea mai importantă reușită obținută în acești ani vs. Cea mai utilă lecție învățată până acum în activitatea pe care o desfășori.

În prima etapă a carierei mele la SafeFleet focusul meu a fost să aduc venituri firmei. În etapa curentă, focusul este să reduc costurile și să ofer informații utile prin date atât cantitative, cât și calitative. Nu aș dori să scot în lumina reflectoarelor un singur eveniment sau succes, deoarece preocuparea zilnică este ca implicarea și contribuția mea să aducă plus valoare. Pentru mine fiecare zi este un succes! 

Cea mai utilă lecție învățată este că, orice problemă are o soluție dacă dedici suficient timp și efort pentru a o găsi.

 

5. Faci parte din echipa SafeFleet de peste 6 ani de zile. Ce te-a convins să rămâi alături de noi în tot acest timp?

Cel mai important este sentimentul de utilitate, adică faptul că am posibilitatea să-mi aduc contribuția pentru bunul mers al organizației, pentru sporirea productivității și a profitabilității firmei. 

În al doilea rând, aș dori să evidențiez motivația, tot ceea ce fac, fac cu plăcere, dacă îți place ceea ce faci este mult mai ușor să dezvolți sentimentul de apartenență și să oferi loialitate companiei. Aș mai menționa și deschiderea și comunicarea cu managementul firmei, cu colegii și chiar cu clienții care mereu apreciază suportul acordat.

 

6. Ce amintiri sau evenimente te leagă de SafeFleet?

De SafeFleet mă leagă sentimentul de unitate de grup, care se vede cel mai bine în situații dificile, cu provocări deosebite, situații în care am reușit să ne unim și să găsim ÎMPREUNĂ soluțiile cele mai bune. Sigur, foarte plăcute sunt și team building-urile unde avem posibilitatea să interacționăm diferit, să ne cunoaștem mai bine și să efectuăm activități amuzante și colaborative care ne reîncarcă bateriile, dar ne și consolidează spiritul de echipă.

 

7. Ce abilități consideri că sunt esențiale pentru un data analyst?

Din punctul meu de vedere, un element cheie este abilitatea de a vedea mereu imaginea de ansamblu. Mereu există o ipoteză și o concluzie, important e modul de interpretare, să știi să jonglezi cu datele și informațiile. Crucială e și partea de cercetare, să înțelegi exact de ce anume este nevoie pentru a obține maximul de relevanță, credibilitate și utilitate.

Cele de mai sus țin mai mult de soft skills, deoarece sunt puțin mai greu de obținut decât hard skill-urile necesare activității, cum ar fi: cunoștințe de business, competențe Excel etc.

 

8. Ce părere ai despre stilul de lucru remote, având în vedere că tu ai lucrat astfel cu mult înainte de pandemie?

Stilul de lucru remote este relativ, în sensul că poate fi potrivit pentru un anumit post / anumite activități, dar nepotrivit pentru altele, pot fi avantaje și dezavantaje. 

Dacă luăm cazul meu, activitățile pe care le desfășor se pot efectua remote, iar productivitatea nu a avut de suferit, din contră este mult sporită. Când lucram la birou pierdeam 520 de ore/an în trafic, ore pe care acum le utilizez dedicând o treime firmei, o treime dezvoltării personale și o treime pentru relaxare, obținând acel echilibru psihic necesar. Lucrând remote sunt și anumite costuri economisite pentru firmă, în materie de logistică și utilități.

 

9. Cel mai bun sfat primit de la un coleg/colegă a fost…

Să nu las să mă afecteze lucrurile mărunte sau feedback-ul negativ de oriunde ar veni. Dacă există varii probleme, cu răbdare, efort și luciditate orice ușă care se închide se poate transforma într-o ușă și mai bună care se deschide.

 

10. Un departament pe care îl admir în secret pentru că știu că nu aș putea face ce fac ei este…

Port o admirație și un respect deosebit tuturor departamentelor, deoarece fiecare contribuie la bunul mers și la succesul firmei. Dar știu că nu aș putea face ceea ce fac colegii de la producție. Acest simț practic de lucru cu mâinile, cu componente electrice și electronice îmi cam lipsește. 

 

11. Cum îți petreci timpul în afara SafeFleet? Ce pasiuni/hobby-uri ai?

Am fost, sunt și voi fi mereu pasionat de sport. De 7 ani m-am îndrăgostit de badminton, sport pe care îl practic cu mare plăcere și entuziasm. Sunt înscris în club, afiliat la federație, iar în Cluj am și organizat două concursuri din poziția de director de concurs. Pe lângă badminton, îmi plac foarte mult plimbările cu bicicleta, cititul, dezvoltarea personală și board games.

 

12. Care este următorul pas pentru tine în dezvoltarea profesională? Ce limită sau obiectiv îți dorești să depășești/atingi?

Pe lângă target-ul nenegociabil de a oferi plus valoare zi de zi cu o implicare de 100%, mi-aș dori să coordonez echipe și să îi învăț pe ceilalți lucruri noi, să-și fructifice potențialul la maxim. Deci văd o dezvoltare pe ramuri de project management și training-uri.

 

13. După 6 ani presărați cu muncă, suișuri, coborâșuri și proiecte de succes, primele 3 cuvinte prin care ai descrie echipa SafeFleet sunt…

Pasiune, Implicare, Profesionalism.

 

Acesta a fost interviul colegului nostru Emil, pasionat și dedicat în tot ceea ce face. Stai aproape pentru și mai multe povești SafeFleet!

cta_join_team_blog_27102021_01 (1)

 

Topics: Povestea SafeFleet