Povestea SafeFleet: Lansarea pe piața din Italia, din perspectiva unui General Manager

Scris de: SafeFleet in data de: 20.12.2021 10:47:54

PovesteaSafeFleet_angajati_template_Adrian_Manescu_RO

Încă de la început, Adrian a văzut plecarea lui în Italia ca pe o oportunitate de explorare a unei realități diferite și de lărgire a orizontului. Un mindset de creștere l-a ajutat și în introducerea brandului SafeFleet pe piața din Italia. Astfel, ajuns în rolul de General Manager pentru SafeFleet Italia încă din 2009, poate spune că a crescut împreună cu compania. În același timp, Adrian reușește să mențină un bun work-life balance, făcându-și timp și pentru pasiuni, cum ar fi: sportul, fotografia, muzica și nu numai.

 

Descoperă #PovesteaSafeFleet a colegului nostru Adrian.

1. Cum ai ajuns să faci parte din echipa SafeFleet? Care au fost primele gânduri /așteptări?

Ca rezultat al unei prime discuții cu Claudiu (CEO-ul companiei) la Timișoara, în care feeling-ul a fost bun, m-a atras ideea de a începe o nouă aventură, aceea de a introduce SafeFleet pe piața din Italia. În afara unei limitate experiențe pe parte de project management, pentru mine totul era de descoperit. Dar întotdeauna mi-au plăcut provocările, eram motivat și încrezător că va fi bine.

 

2. Povestește-ne puțin despre prima experiență pe care ai avut-o în cadrul SafeFleet.

După faza inițială de pregătire a planului de go-to-market, am descoperit relativ rapid faptul că nu mă atragea prea tare activitatea de Sales și, deși am încheiat câteva contracte, era clar că ne trebuia un om de vânzări pasionat. Din fericire, l-am găsit rapid și era foarte bun, el se ocupa de contactul cu clienții, eu făceam tot restul și așa am început să creștem în Italia.

 

3. Relatează-ne câteva din responsabilitățile pe care le are un General Manager.

Principalele responsabilități sunt cele de creștere a business-ului și de asigurare a profitabilității firmei prin optimizarea activităților operaționale. Pe lângă acestea, mai pot aminti: creșterea și armonizarea echipei, mărirea vizibilității brandului, contactul constant cu departamentele de la Timișoara și cu ownership-ul firmei.

 

4. Consideri că experiența din mediul academic te-a ajutat în rolul de General Manager?

Cu siguranță m-a ajutat din perspectiva desfășurării activității într-o realitate internațională. Participasem la mai multe proiecte europene, în perioada celor peste 10 ani petrecuți în cercetare, iar activitățile de management de proiect și comunicare din cadrul acestor proiecte sigur mi-au fost utile în diferitele aspecte ale activității desfășurate ulterior în cadrul SafeFleet.

 

5. Din punctul tău de vedere, care este rețeta unui business de succes? Ce trebuie luat în considerare și ce trebuie evitat.

O continuă îmbunătățire a serviciilor oferite, o bună organizare, cunoașterea pieței și a concurenței, respectarea angajamentelor și o relație de bună calitate cu clienții și furnizorii sunt ingrediente absolut necesare în cadrul unui business de succes. Legat de aspectele de evitat, neînțelegerea importanței unei echipe valoroase și unite, precum și carențele în motivarea constantă a oamenilor poate duce la probleme mari în timp.

 

6. Care consideri că sunt principalele diferențe dintre piața din Italia și piața din România? Dpdv al clienților, nevoilor, concurenței etc.

Piața telematicii e strâns legată de cea a transportului, și în ambele țări piața este una concurențială. Cea italiană este mult mai mare pe unele sectoare, precum LCV, dar transportul internațional de marfă este mai dezvoltat în România, de aici rezultând o diferențiere a serviciilor solicitate de clienți. În Italia avem și monitorizarea prin GPS a bărcilor, un sector de nișă legat de geografia țării.

 

7. Ce factori te-au ajutat cel mai mult la dezvoltarea business-ului SafeFleet în Italia?

Cu siguranță, discuțiile cu Claudiu (CEO), Oliver (International Business Manager) și alți colegi de la Timișoara au fost întotdeauna benefice, la fel și interacțiunea zilnică cu membrii echipei din Italia. De la fiecare am luat câte ceva ce m-a ajutat într-un fel sau altul. De asemenea, MBA-ul făcut acum câțiva ani m-a ajutat să cresc, atât pe partea de hard skills, cât și pe partea de soft skills, am avut confirmări legat de ceea ce făcusem bine în firmă, uneori intuitiv, dar m-a ajutat și să înțeleg unde și cum aș putea îmbunătăți unele aspecte în viitor.

 

8. Care a fost cea mai mare provocare pe care ai avut-o de când faci parte din echipa SafeFleet și cum i-ai făcut față?

Cea mai mare provocare a fost plecarea din firmă a omului de vânzări, cu care am colaborat aproape de la începutul existenței SafeFleet în Italia. Fiind un om de bază, iar plecarea neașteptată și bruscă, a fost un moment dificil. Dar am reușit relativ rapid să creștem departamentul de vânzări cu oameni valoroși.

 

9. Numește 3 abilități pe care consideri că ar trebui să le aibă un manager la început de drum.

Sunt destul de multe calități pe care un bun manager ar trebui să le aibă sau să le dobândească în timp, iar ultimii 10 ani m-au făcut să înțeleg foarte bine importanța soft skill-urilor. Dacă ar fi să numesc 3 calități ale unui manager la început de drum, aș spune: onestitate, capacitatea de a construi o echipă și a o motiva, perseverența.

 

10. Încă din 2009 colaborezi cu SafeFleet, ce te-a convins să rămâi în continuare?

Dorința de a dezvolta firma, de a duce cât mai departe proiectul început aici în Italia. Întotdeauna au existat provocări în SafeFleet, deci întotdeauna am avut ocazia de a ajunge cu o treaptă de cunoaștere mai sus, un manager crește împreună cu firma pe care o conduce. În plus, mai e și echipa pe care am construit-o și plăcerea de a lucra împreună.

 

11. Dintre toți clienții SafeFleet Italia, pe cine ai nominaliza „clientul anului”?

Anul acesta aș nominaliza firma Marche Smart Mobility Srl (MaSMo) - lucrăm cu ei pe toate cele trei sectoare de business pe care SafeFleet le oferă în clipa de față: telematică, smart parking și încărcare electrică. Colaborarea cu ei ne-a permis să experimentăm și să creștem, mai ales legat de ultimele două sectoare menționate. Împărțim aceleași valori legat de mobilitatea eco-sustenabilă și nu numai.

 

12. A avut sau are în continuare pandemia un impact asupra stilului tău de viață și de muncă?

Da, din păcate pandemia a avut un impact, atât asupra echipei din Italia, cât și asupra mea. Personal, eram obișnuit să călătoresc destul de mult în interes de serviciu, să particip la evenimente și să interacționez cu oamenii. O bună parte din aceste interacțiuni s-au mutat online în ultimii 2 ani. Pe perioada pandemiei mi-au lipsit și team building-urile cu echipa - am încercat să recuperăm parțial vara trecută.

 

13. Care sunt pasiunile tale? Spune-ne câteva cuvinte despre tine: ce hobby-uri ai, cum reușești să-ți găsești timp pentru ele, unde îți găsești inspirația etc.

Îmi place sportul în general, am făcut 7 ani de tenis de masă profesionist, schiez, joc și tenis de câmp și ies cu SUP-ul pe mare. De asemenea, îmi plac excursiile, trekking-ul, fotografia. Întotdeauna trebuie să lucrezi la un bun work-life balance, e important să te organizezi în așa fel încât să ai timp și pentru tine. Plimbările în natură mă relaxează și sunt întotdeauna un bun loc de inspirație.

 

14. Colegii ar fi surprinși să știe despre mine că…

Unii colegi o știu, cineva chiar foarte bine, căci împărțim pasiunea. Sunt un fan al muzicii heavy metal (power, symphonic, gothic), iar de-a lungul ultimilor 20 de ani am fost la aproximativ 50 de concerte și festivaluri metal.

 

15. Povestește-ne despre primii ani în Italia. Cum te-ai adaptat, ce a fost ușor sau greu?

Eram foarte tânăr când am venit în Italia, aveam 22 de ani, eram angajat la un institut de cercetare din Timișoara și s-a ivit ocazia unei specializări de câteva luni la Universitatea din Ancona. Am luat-o ca pe o aventură, ca o explorare a unei alte lumi, considerând capacitățile limitate de cercetare din România de atunci. Adaptarea a fost relativ ușoară, colectivul primitor, munca interesantă. Mi-au lipsit în mai multe momente familia și prietenii, dar în timp totul s-a așezat, iar la Timisoara vin cu drag ori de câte ori am ocazia.

 

16. Nu în ultimul rând, ce înseamnă succesul pentru tine?

Succesul poate avea multiple fațete, mai mult sau mai puțin subiective: realizarea KPI-urilor, îndeplinirea obiectivelor sau creșterea spiritului de echipă. Cred însă că adevăratul succes al unui manager îl reprezintă construcția unei realități care poate rămâne funcțională chiar și atunci când el iese din ea, măcar pentru o perioadă. Evident, exceptând aspectele administrative importante, unde e nevoie de participarea lui directă.

 

Acesta a fost interviul colegului noastru Adrian. Stai aproape pentru și mai multe povești SafeFleet!

New call-to-action

 

Topics: Povestea SafeFleet