Totul a pornit de la dorința de a descoperi noi locuri și culturi, iar după mai multe alegeri și decizii, Michele a ajuns să facă parte din #PovesteaSafeFleet.
Parcursul lui în companie a început în 2016, iar de atunci perseverența și pasiunea lui au crescut în fiecare zi. În prezent, Michele ocupă poziția de Telesales Representative pentru piața de telematică din Italia. În plan personal, una din pasiunile lui este gătitul (lasagna fiind cap de listă).
Descoperă #PovesteaSafeFleet a colegului nostru Michele.
1. Povestește-ne, pentru început, cum ai ajuns la SafeFleet?
Dintotdeauna, visul meu a fost să călătoresc și să descopăr locuri noi, culturi și tradiții diferite de locul în care m-am născut, regiunea Puglia din sudul Italiei. Destinul și alegerile pe care le-am făcut m-au adus în România, permițându-mi să-mi creez o familie și să-mi ating obiectivele la care am visat.
În încercarea de a mă perfecționa și a face față provocărilor, am activat în diferite domenii de activitate, de la societăți mai mici până la societăți mari, care mi-au oferit o pregătire completă în domeniul de vânzări și asistență clienți. Într-un final, aplicând pe un site de recrutare, am ajuns la SafeFleet.
2. Descrie-ne puțin activitatea pe care o desfășori în prezent. Ce face un Telesales Representative?
Responsabilitățile mele principale sunt: să găsesc clienți noi, să promovez serviciile noastre și să fidelizez clienții existenți. În fiecare zi caut soluții pentru a-mi atinge obiectivul, acela de a oferi servicii de calitate și nu în ultimul rând, de a avea o colaborare pe termen lung cu clienții noștri.
Motto-ul meu este “ASSICURATI DI NON FARE MAI MENO DEL TUO MEGLIO“ - Walt Disney. Adică, mă asigur că dau ce am mai bun în fiecare zi.
3. Ce te-a făcut să alegi domeniul vânzărilor? Știai de la bun început că vrei să lucrezi în vânzări sau aveai și alte preferințe de carieră?
Am știut de la bun început că această alegere mă va pune mereu la încercare, oferindu-mi posibilitatea să mă autodepășesc. Sunt o persoană flexibilă, dinamică și mi-a plăcut întotdeauna interacțiunea cu oamenii. Dar vânzarea nu este singurul meu obiectiv, sunt importante toate celelalte componente pentru a avea satisfacția unui serviciu de calitate. Iar o componentă importantă este modul de colaborare cu clientul.
4. Fiind parte a echipei internaționale de vânzări, ai putea să ne împărtășești cel puțin o diferență pe care ai observat-o, între abordarea clienților din România față de cea a clienților din Italia?
Poziția geografică are un impact major asupra modelului de business adoptat în fiecare țară. Italia este o peninsulă înconjurată de mare, în timp ce România oferă tranzit către diferitele națiuni care o înconjoară. Nevoia clientului de a avea un sistem de monitorizare a flotei este, așadar, mai mare în România față de Italia.
În plus, abordarea clientului din Italia nu trebuie să fie invazivă. De cele mai multe ori, clienții nu sunt familiarizați cu ceea ce oferim, nu au mai auzit de aceste servicii, mulți dintre ei au văzut doar publicitate online. De aceea le este foarte greu să aleagă o soluție potrivită pentru nevoile lor. Pentru clientul din România, dimpotrivă, abordarea este mai directă pentru că distanțele foarte mari ale teritoriului fac necesară utilizarea soluțiilor noastre de monitorizare și management al flotei.
5. Poți să împărtășești cu noi o lecție pe care ai învățat-o în cei 6 ani de când ești la SafeFleet?
Spiritul de echipă, acesta m-a frapat mereu, deoarece eu sunt un străin într-o țară care m-a adoptat. :)
Și acum îmi amintesc ziua în care mi-a fost furată bicicleta, era mijlocul meu de transport pentru a merge la birou. Am primit de la colegii mei un stimulent pentru a-mi putea achiziționa o bicicletă nouă. A fost un gest care are o mare valoare sentimentală pentru mine, un gest pe care nu-l voi uita niciodată.
6. Care sunt cele mai mari provocări cu care te confrunți în responsabilitățile tale de zi cu zi? Cum reușești să le faci față?
În fiecare zi îmi propun un obiectiv. Mai exact, la sfârșitul zilei trebuie să bifez cel puțin un eveniment pozitiv, adică să duc la bun sfârșit o tratativă de vânzare.
Acest obiectiv se poate realiza doar cu perseverență și constanță. Sunt și momente mai dificile, știu că nu se poate câștiga întotdeauna, dar important este să lupți, să crezi și să ai un scop bine definit.
7. Ce te motivează să rămâi la fel de implicat în activitatea ta, după toți acești ani petrecuți la SafeFleet?
Sentimentul de recunoștință din partea clienților, clienți care mă recomandă și care încheie noi contracte cu noi. În 2016 am început cu 0 clienți, astăzi am circa 320 cu 2050 utilaje pe care le gestionez. Pentru mine, este o legătură importantă în raport cu SafeFleet.
8. Ce înseamnă un om bun de vânzări, din punctul tău de vedere?
Un bun om de vânzări este acela care știe să asculte nevoia clientului și să găsească soluțiile de care are nevoie.
9. Poți numi un client din portofoliul tău pe care îl admiri?
Am o relație foarte bună cu Ecosud (client Italia). De fiecare dată când ne auzim la telefon, avem un dialog amical, este ca și cum ar fi un prieten la distanță. Cu toate acestea este un client exigent, pentru care studiem o soluție pentru măsurarea valorilor CO2, ceea ce este un punct important pentru business-ul nostru la nivel internațional.
10. Ce eveniment organizat de companie ți-a plăcut în mod deosebit?
Experiența cea mai frumoasă pentru mine a fost team building-ul de la Kopaonik din Serbia, unde au fost prezenți atât colegii din România, cât și cei din Italia.
11. Cu ce coleg/colegă ai face schimb de atribuții pentru o săptămână? De ce?
Ar fi interesant să fiu în locul colegilor programatori care se ocupă de dezvoltarea produsului, pentru a înțelege procesul și dificultățile cu care se confruntă. Toate procesele pe care noi, oamenii de vânzări, nu le vedem. Chiar dacă de multe ori avem impresia că totul se poate rezolva rapid, nu este așa, fiindcă este un puzzle complex.
12. Ai adunat, de când ești la SafeFleet, și câteva istorioare aparte pe care le poți împărtăși aici cu noi?
S-a întâmplat să mă sune un client pentru a mă întreba unde este vehiculul lui, acesta fiind din sudul Italiei, în timp ce mașina lui se îndrepta spre nordul Italiei. Am verificat, mașina era deja aproape de granița cu Slovenia. Când l-am sunat, i-am spus să aibă grijă și să verifice unde merg cei care au închiriat-o. Din păcate clientul a fost păcălit, nu a luat nicio măsură pentru a putea împiedica furtul, deși l-am atenționat.
13. Cum îți petreci timpul în afara SafeFleet? Ce pasiuni/hobby-uri ai?
În timpul liber, mă ocup de casă, amenajări, grădină și gătit. Lasagna este cap de listă, un preparat preferat de prietenii mei. :) Îmi place să vizitez și România, de câte ori am ocazia, deoarece este o țară frumoasă și încă mai am multe locuri de bifat.
14. Ai vreo poveste preferată legată de România? Ceva care te-a impresionat sau e diferit de Italia.
Da, atmosfera Crăciunului cu tot ce înseamnă ea - tradiții, colinde, festivități. Pe de altă parte, mai sunt și muzica populară, costumele și dansul, nunțile și atmosfera extraordinară pe care n-am mai experimentat-o până să ajung în România.
Acesta a fost interviul colegului nostru Michele. Stai aproape pentru și mai multe povești care să te inspire!