40% din tichetele pentru programul Rabla Clasic au fost epuizate încă din primele zile de la lansare, fiind acordate aproximativ 10.000 de bonusuri de casare pentru maşinile vechi - adică cca 1.600 de tichete pe zi.
Ținând cont de interesul mare manifestat de români pentru cele două programe, la doar 6 zile de la demararea acestui program autoritățile au început deja să ia în calcul suplimentarea fodurilor alocate.
În acest an, pentru Rabla Clasic a fost alocat un buget de 180 milioane lei - sumă ce permite casarea a circa 26.000 de maşini mai vechi de opt ani.
Și programul Rabla Plus se bucură în acest an de un interes considerabil mai mare, încă din primele zile ale demarării programului fiind rezervate 69 de mașini 100% electrice - față de 39, câte au fost rezervate în total anul trecut. Pentru program Guvernul a alocat în acest an un buget total de 45 de milioane de lei.
Acordarea bonusurilor în cadrul celor două programe se face în următoarele condiții:
- pentru casarea unei maşini mai vechi de opt ani prima este în valoare de 6.500 lei la achiziţionarea unei maşini noi, cu motor diesel sau pe benzină
- dacă noxele emise de noul autoturism sunt sub 98 de grame de CO2, prima se poate suplimenta cu 1.000 de lei
- dacă motorul este unul hibrid, se acordă o primă suplimentară de 1.700 de lei.
- bonusurile acordate pot fi cumulare,pentru programul RABLA Clasic reducerea maximă putând ajunge la 9.200 de lei
- la achiziţionarea unui autoturism 100% electric, prima este de 45.000 de lei care poate fi cumulată cu prima de casare, în valoare de 6.500 lei, pentru mașinile casate mai vechi de 8 anii. Eco-bonusul maxim poate ajunge la 51.500 lei.