5 modificări în 2018 care îi vizează direct pe transportatori

Scris de: Camelia Filip in data de: 28.11.2017 09:44:32

header-5

De ce trebuie să ții cont ca manager de flotă?

Deși ne pregătim să lăsăm în urmă un an cu multe schimbări anunțate și implementate care i-au afectat direct pe transportatorii europeni, în general, și pe cei din România, în mod special, nici 2018 nu se preconizează a fi unul mai liniștit.


Deja o serie de modificări sunt anunțate - unele doar la nivel de intenție, altele la nivel de proiect sau chiar aprobate. În managerierea unei flote este esențial să poți anticipa, previziona și estima corect ce pași trebuie să iei în calcul pentru a te asigura că activitatea flotei tale nu va avea de suferit.

Pentru a putea face toate aceste lucruri, iată așadar, pe scurt, cele mai importante aspecte pe care trebuie să le urmărești în anul 2018:

      • A fost propusă implementarea unei vignete europene anti-poluare - valabilă în toată Europa. Sistemul de certificate care indică gradul de poluare per fiecare vehicul în parte este deja implementat în 5 țări europene: Franţa, Belgia, Germania, Austria şi Danemarca. După ce s-a demonstrat a fi viabil în Grenoble și Paris, pentru anul 2018 alte două orașe franceze - Lille şi Strasbourg - au anunțat deja implementarea acestui sistem pentru reducerea poluării în zonă.

        Lucrurile nu se vor opri, însă aici, fiind de așteptat ca din ce în ce mai multe orașe, regiuni și țări europene să se îndreptte spre adoptarea unor măsuri similare. Într-un astfel de context a venit propunerea europarlamentarului Anne Sander care a cerut armonizarea, la nivel european, a vignetelor care impun restricționarea accesului în anumite orașe prin emiterea unei vignete valabile pentru întreaga Europă.

        O astfel de măsură ar simplifica lucrurile în special pentru transportatori, pentru șoferi fiind mult mai la îndemână achiziționarea unei astfel de vignete.

      • Din 1 aprilie 2018 în Slovenia devine obligatorie plata electronică a autostrăzilor. 
        DarsGO este numele noului sistem de plată și va fi obligatoriu începând cu primăvara anului următor pentru toate vehiculele comerciale de peste 3.5 tone, fiind anulat practic sistemul  tichetelor actuale Dars și Abc. Pentru un dispozitiv DarsGO montat la bordul fiecărui camion  transportatorii vor plăti 10 euro.
functionalitati pachet safefleet base

        Acestea pot fi implementate până la finalul anului 2017 prin intermediul punctelor de servicii DarsGO din Ljubljana, Lopata, Maribor și Grabonoš, punctele de frontieră Obrežje, Gruškovje și Fernetti, iar din  2018, vor fi disponibile la stațiile de carburant situate în spațiile de parcare de pe autostrăzi.
    • În Franța se discută aplicarea unei taxe de administrare per fiecare șofer de camion detașat Începând cu 1 ianuarie 2018 guvernul francez intenționează să introducă o taxă de 40 de euro pentru fiecare șofer detașat. Deși a mai rămas foarte puțin timp până la data de referință a implementării unei astfel de taxe, până în acest moment nu s-a confirmat aplicarea ei.

      Se așteaptă ca această nouă taxă să genereze reacții din partea transportatorilor străini, fiind percepută ca o nouă povară financiară menită să descurajeze piața est-europeană a transporturilor (revenim cu detalii pe această temă).

    • Guvernul a adoptat un proiect de lege prin care sunt introduse noi infracţiuni rutiere în Codul Penal  Este propusă, de exemplu,  introducerea unei noi infracţiuni pentru consumul de alcool sau de alte substanţe ulterior producerii unui accident de circulaţie. În cazul în care șoferul efectuează transport public de persoane, transport de substanţe sau produse periculoase sau se află în procesul de instruire practică a unor persoane pentru obţinerea permisului de conducere, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.

    • Din 2018 companiile de transport cu risc vor fi înregistrate într-o bază de date. Companiile deținătoare de flote auto vor fi clasificate în funcție de gradul de risc, urmând să li se acorde un punctaj în raport cu acesta:
      • Cu risc scăzut – sub 30 de puncte;
      • Cu risc mediu – între 30-80 puncte;
      • Cu risc ridicat – peste 80 de puncte. 
 În baza acestui ordin se vor efectua, astfel, controale tehnice în trafic pentru vehiculele comerciale care circulă pe drumurile publice din România cu o viteză maximă prin construcție mai mare de 25 km/h, aparținând anumitor categorii - citește articolul integral aici.

Topics: Consum combustibil