Cele mai mari provocări privind cheltuielile unei flote auto sunt în cazurile transporturilor internaționale, unde intervin mult mai mulți factori, precum legislațiile diferite, diferențe semnificative ale prețurilor combustibilului, taxele de drumuri etc. Într-o eră a digitalizării accelerate și automatizării celor mai multe procese operaționale, provocările tale pot fi depășite cu instrumentele potrivite. Citește mai departe pentru a afla ce astfel de soluții îți pune la dispoziție SafeFleet pentru a reduce cheltuielile flotei tale auto.
1. Reducerea costurilor legate de taxele de drum în alte țări
Respectarea legislației privind desfășurarea activităților unei flote auto este critică pentru funcționarea acesteia într-un ritm sănătos, cât și pentru a asigura continuitatea afacerii tale. Însă respectarea normelor atrage cu sine o serie de provocări legate de taxele de drum pe care întreprinderea ta trebuie să le raporteze și plătească în concordanță cu regulile fiecărei zone europene pe care o tranzitează flotele auto.
Care sunt principalele costuri ale flotelor auto?
- Costurile de timp - gestionarea vinietelor necesare pentru tranzit și a dovezilor de plată, cât și achiziționarea biletelor de drum reprezintă o provocare pentru transportatorii internaționali;
- Amenzile acumulate în urma neplăților la timp a taxelor de drum.
Cum poți diminua aceste costuri cu soluțiile SafeFleet?
Cea mai eficientă măsură pe care o poți lua este implementarea unui sistem automat de plată a taxelor de drum, care nu doar că te ajută să gestionezi aceste costuri directe, dar îți oferă și posibilitatea de a monitoriza flota de la distanță. Soluțiile automate puse la dispoziție de SafeFleet sunt:
- Sistemul OBU One, care înregistrează ruta parcursă în Ungaria și calculează suma de plată corespunzătoare. Aceasta este ulterior retrasă automat de pe cardul înregistrat în sistem. Pentru a eficientiza întregul proces de tranzitare, sistemul înregistrează și plățile și oferă posibilitatea de modificare a rutelor. Toate datele pot fi prezentate autorităților, drept dovadă de plată. În Ungaria acest sistem funcționează în parteneriat cu HU-GO.
- BGToll, serviciul creat special pentru plata automată a vignetei în Bulgaria și care se adresează flotelor cu vehicule de peste 3,5 tone. Acesta îți vine în ajutor pentru a-ți ușura responsabilitățile ce țin de achitarea taxelor de drum. Astfel, economisești timp și scapi de grija amenzilor ce pot apărea în urma schimbării spontane a rutelor. Cu același dispozitiv GPS, poți plăti taxele de drum atât în Bulgaria, cât și în Ungaria.
- Serviciul Suplimentar HU-GO este cea mai eficientă metodă de plată a taxelor de drum pentru flotele care tranzitează periodic Ungaria. Odată ce vehiculele sunt înregistrate pe contul HU-GO, echipa SafeFleet preia toate operațiunile de plată și administrare a taxelor de drum în Ungaria pentru flota ta.
Tichetele, controalele retroactive, și timpul necesar achiziționării biletelor cu rută fixă sau a planificării rutei de parcurs nu trebuie să te împiedice să te concentrezi pe activitățile importante din compania ta. Externalizează aceste operațiuni și economisește resurse de bani și timp cu soluțiile SafeFleet.
2. Reducerea cheltuielilor cu combustibilul
Indiferent de carburantul utilizat, costurile acestuia reprezintă întotdeauna cele mai mari cheltuieli operaționale ale unei companii de transport sau distribuție. Pentru a te asigura că la sfârșitul unei anumite perioade de timp ai profitul dorit, este esențial să poți monitoriza consumul de combustibil și să faci ajustări în tactici pentru a reduce costurile generate de acesta.
Care sunt unele dintre cauzele creșterii cheltuielilor pentru combustibil?
- Consumul ridicat cauzat de folosirea necorespunzătoare a vehiculului - printre cele mai întâlnite motive se află utilizarea autovehiculelor în interes personal sau timpii mari de așteptare cu motorul pornit în diferite situații;
- Problemele tehnice ale vehiculelor, care pot duce la ineficiența motorului;
- Furtul de combustibil.
Cum poți diminua aceste costuri cu soluțiile SafeFleet?
Monitorizarea activităților operaționale ale unei flote și măsurarea combustibilului sunt strâns legate deoarece eficientizarea acestora reduce semnificativ cheltuielile. SafeFleet oferă o serie de soluții interconectate care te vor ajuta să gestionezi cheltuielile cu flota cât mai bine, în funcție de activitățile desfășurate.
Soluțiile SafeFleet oferă măsurarea și monitorizarea consumului de combustibil prin următoarele metode:
- Calcularea consumului de combustibil în funcție de alimentări - în sistem, acest calcul se face în funcție de distanțele totale între alimentări; în cazul diferențelor semnificative dintre valoarea consumului mediu estimat din fabricație și consumul real, poți investiga pentru a afla cauzele propriu-zise (de exemplu, furtul de combustibil);
- Utilizarea unei sonde digitale pentru a măsura consumul de carburant - implementarea sondei împreună cu un sistem de alertă oferă managerului flotei notificări în cazul variațiilor neașteptate de nivel în rezervorul autovehiculului;
- Măsurarea și monitorizarea consumului de combustibil prin FMS (Fleet Management Systems Interface) - instrumentul măsoară totalul de combustibil utilizat și monitorizează nivelul acestuia;
- Calcularea consumului în funcție de valoarea medie de consum de combustibil a vehiculului - metoda aceasta este recomandată în special celor care dispun de un buget limitat pentru gestionarea propriei flote de autovehicule.
În plus, mai multe funcționalități ale platformei SafeFleet pot contribui, în tandem cu soluțiile de măsurare a consumului, la o reducere a costurilor asociate cu combustibilul:
- Funcția de rutare automată și optimizare a traseelor te ajută să alegi cele mai bune rute pentru a economisi combustibil și pentru încadrarea în termenele de livrare stabilite;
- Monitorizarea evenimentelor are ca scop urmărirea frânelor și accelerărilor bruște, staționărilor cu motorul pornit sau oprit, depășirilor de viteză dar și evenimentele legate de intrările și ieșirile din Geofences ale vehiculului tău. Platforma de tracking GPS oferă și posibilitatea de analiză a distanțelor parcurse și a profilului de viteză și staționare. Având toate aceste date la dispoziție, vei putea găsi oportunități de eficientizare a multor operațiuni, astfel încât să reduci costurile.
- Butonul de selectare a scopului călătoriei - te ajută la completarea foilor de parcurs, care prin SafeFleet Portal sunt generate direct. Astfel poți urmări foarte simplu momentele în care șoferul autovehiculului călătorește în interes personal sau de serviciu.
3. Evitarea amenzilor
Există foarte multe motive pentru care transportatorii pot acumula amenzi care, neplătite la timp, pot afecta afacerea pe termen lung. Existența documentelor valide și valabile în permanență, siguranța pasagerilor și păstrarea vigilenței în trafic sunt doar câteva aspecte care trebuie menținute pe întreaga durată a transportării, pentru eliminarea riscurilor unei amenzi.
Cu toate acestea, de multe ori comunicarea sau semnalarea unor situații critice în timp real către conducere poate deveni o provocare pentru anumiți șoferi. Astfel, evitarea amenzilor devine din ce în ce mai dificilă, în special în cazurile unor transporturi complexe.
Care sunt cele mai des întâlnite amenzi în rândul transportatorilor?
- Amenzi pentru expirarea documentelor vehiculelor din flotă;
- Amenzi pentru depășirea vitezei legale în anumite zone;
- Amenzi pentru nefurnizarea datelor corecte din tahograf către autoritățile țărilor tranzitate.
Cum poți diminua costurile flotei auto cu soluțiile SafeFleet?
Digitalizarea și automatizarea anumitor operațiuni își pot eficientiza costurile, iar cu soluțiile potrivite, amenzile pot fi evitate cu ușurință. SafeFleet pune la dispoziție o serie de astfel de soluții prin care afacerea ta să fie conformă cu legislația în vigoare, indiferent de țara în care se află autovehiculele. Soluțiile automate puse la dispoziție de SafeFleet:
- Pachetul SafeFleet Base oferă acces la portalul SafeFleet, prin care managerii de flote auto se pot asigura că toate vehiculele și șoferii flotei au constant documente valide și care sunt în termenul de valabilitate. Astfel, prin platformă managerii pot defini date de expirare predefinite sau personalizate și primesc notificări automate despre aceste date de expirare, pentru orice tip de documente: inspecții tehnice periodice, viniete pentru anumite țări, asigurări, licențe de transport, revizii etc;
- Soluția completă de tracking GPS a vehiculelor oferită de SafeFleet permite urmărirea vehiculelor și a vitezelor acestora, oriunde pe hartă. În cazul în care un șofer depășește limita de viteză din zone pe care o tranzitează, administratorul flotei poate primi o notificare, având posibilitatea apoi să contacteze șoferul pentru a evita amenda. Eficiența acestei soluții este amplificată de funcționalitățile POI (Points of Interest) și Geofence, prin care poți stabili pe hartă puncte de interes, urmând să fii notificat atunci când autovehiculele tale intră sau ies din aceste puncte;
- Pachetul SafeTacho - îți pune la dispoziție 3 produse dedicate utilizării tahografului digital, eficiente pentru accesarea, raportarea și descărcarea în timp real a informațiilor privind activitatea șoferilor și a autovehiculelor. Soluțiile SafeTacho asigură respectarea de către șoferi a timpilor de lucru, odihnă și pauză aplicabile în fiecare stat, și pot oferi și toate datele operațiunilor desfășurate de un vehicul pe teritoriul unui stat, atunci când acestea sunt solicitate de către autorități.
Ineficiența în adresarea provocărilor cu care se confruntă flota ta auto nu ar trebui să fie acea problemă care intervine zilnic între deciziile tale și activitatea desfășurată de șoferii vehiculelor companiei tale. Cu SafeFleet implementezi soluția potrivită nevoilor tale, iar cheltuielile operaționale cu flota auto se vor diminua sau chiar dispărea în anumite cazuri.