Monitorizarea consumului de combustibil la Volvo si Renault

Scris de: SafeFleet in data de: 06.04.2015 15:29:00

Subiectul "monitorizarea consumului de combustibil" este unul greu atat pentru transportatori, cat si pentru furnizorii de sisteme telematice. Exista o varietate de metode, mai mult sau mai putin probate in instalari la clienti, pentru monitorizarea consumurilor si documentarea furturilor: de la sonde litrometrice, senzori ultrasonici, capace de rezervor si pana la conectarea la sonda nativa a autovehiculelor.

renault-volvo-x700-interfata_Jbus

 

Fiecare tehnologie are particularitatile ei in ceea ce priveste acuratetea datelor, costurile de instalare si intretinere sau randamentul investitiei. Sondele sunt mai scumpe si relativ greu de instalat deoarece necesita timp si personal calificat pentru montaj si calibrare. Senzorii ultrasonici sunt o solutie exotica ce nu a fost verificata in sute sau mii de instalari pentru a fi recomandata fara retineri clientilor.

Consumul de combustibil prin FMS (Fleet Management Systems Interface)

Conectarea la calculatorul de bord al camioanelor, prin protocol nativ FMS, pentru preluarea informatiilor despre consum (TFU - Total Fuel Used si FL - Fuel Level) nu a fost, pana in prezent, o solutie general valabila pentru toate marcile. Unii producatori (ex. Volvo) au solutii proprii de telematica si, pe FMS, nu pun la dispozitie decat informatii generale (ex. RPM, odometre, etc).

Urmareste video-ul de mai jos pentru mai multe detalii despre consumul de combustibil prin FMS:

 

Solutia eleganta, economica si precisa pentru monitorizarea consumului de combustibil la Volvo si Renault o constituie interfata CAN-Bus/J-Bus integrata de SafeFleet in sistemul de telematica X700. Aceasta interfata se conecteaza la calculatorul de bord al camioanelor Volvo si Renault, pe protocol J-Bus, si citeste informatiile utile realizarii unui bilant energetic: TFU si FL.

interfata_J-Bus_pentru_Volvo_si_Renault_1

Interfata SafeFleet CAN-Bus/J-Bus se monteaza usor, fara interventii asupra rezervorului, iar datele sunt pompate in aplicatia SafeFleet Portal unde sunt disponibile rapoarte relevante: distanta parcursa, consum total in litri, consum mediu la 100 km.

Citeste si: fliGo by SafeFleet - aplicația prin care administrezi flota ta auto de pe mobil

consum_fms

Comsumul de combustibil prin FMS la camioanele Volvo si Renault

La camioanele Volvo si Renault informatiile legate de consum de combustibil sunt disponibile doar prin protocolul de comunicare J-Bus, prin protocolul standard CAN-Bus FMS putand fi accesate doar odometrul si alti parametri (ex. RPM). Noua interfata SafeFleet permite preluarea informatiei FL - Fuel Level de la calculatorul de bord al camioanelor si afisarea nivelului rezervorului pe grafic, impreuna cu alti parametri utili (timpul, viteza, distanta, starea motorului: oprit / pornit).

nivel_combustibil

Pentru validarea testelor realizate cu echipamentul de monitorizare prin GPS SafeFleet X700 si noua interfata CAN-Bus/J-Bus, au fost facute alimentari plin-la-plin, iar informatiile despre alimentari si distante parcurse au fost comparate cu datele furnizate de computerele de bord ale celor doua tipuri de vehicule.

Citeste si: Cum să controlezi consumul de combustibil al flotei tale auto

In urma testelor, a rezultat o eroare medie de 0.9% intre consumul raportat de computerul de bord prin protocolul J-Bus si cantitatea de combustibil alimentata la "pompa".

Testele au fost realizate pe flota transportatorului SC Ara Trans SRL, pe camioane Volvo FH, Volvo FL, Volvo FM, Renault Magnum si Renault Premium.

"Ma asteptam sa avem un consum mai mic la camion, dar asta e realitatea, consumul raportat pe FMS de noua interfata SafeFleet corespunde cu ce platim la pompa " spune dl. Dragan Ovidiu, proprietar SC Ara Trans SRL.

Cu ajutorul informatiilor primite de la computerul de bord prin noua interfata CAN-Bus/J-Bus de la SafeFleet aveti posibilitatea:

  • sa faceti un calcul exact al costurilor implicate de cursele facute
  • sa documentati comportamentul agresiv al soferilor, comportament ce poate creste consumul de carburant
  • sa beneficiati de economiile generate de un stil de condus economic
  • sa de reduceti costurile de intretinere pentru fiecare camion
  • sa reduceti amprenta de carbon a flotei dvs (reducerea consumurilor de CO2)
  • sa cresteti profitabilitatea activitatii fiecarui camion in parte

Studiile din industria transporturilor legate de consumul de combustibil prin FMS demonstreaza ca acesta este determinat de urmatorii factori:

1. Marca, tipul si caracteristicile tehnice ale camionului.

Acest factor nu poate fi influentat decat o singura data, de catre departamentul de achizitii, atunci cand se configureaza specificatiile vehiculul ce va fi cumparat.

2. Sarcina/Incarcatura.

Factor foarte putin influentabil, companiile acceptand aproape orice comanda de transport, singurele actiuni ce pot fi influentate fiind locatia incarcaturii si cum este acesta distribuita in trailer.

3. Conditiile de drum.

un alt factor ce poate fi influentat prin parcurgerea a mai putini km cu ajutorul planificarii si optimizarii rutelor

4. Stilul de conducere al conducatorului auto. 

Acest factor poate fi extrem de usor influentat, interpretand corect datele primite de la echipamentele de monitorizare. Aplicatia SafeFleet Portal ofera rapoarte precise pentru evenimente de tipul: viteze, accelerari bruste, franari bruste, stationari cu motorul pornit, furtul de combustibil, viteza in curbe, etc. Din experientele clientilor SafeFleet, costurile cu combustibilul  prin FMS pot fi reduse cu 6% pana la 16%.

Daca esti constient de importanta monitorizarii consumurilor de combustibil cere o oferta de la SafeFleet.

Vreau sa monitorizez consumul

 

Topics: Consum combustibil