Cum poți depăși provocările din domeniul de transport și distribuție ambalaje

Scris de: SafeFleet in data de: 21.10.2021 12:47:08

  provocari-transport-distributie-ambalaje.jpg

 

Majoritatea producătorilor sunt în căutarea unor parteneri de distribuție care să le aducă beneficii de timp, cost, siguranță și încredere, astfel încât ambalajele să ajungă la timp pentru finalizarea proceselor de ambalare a bunurilor finite. 

Pentru a se menține în topul companiilor active pe o piață atât de competitivă, aceștia au nevoie să facă livrările către clientul final fără întârzieri sau incidente, ceea ce înseamnă că pe lângă timp, flexibilitatea de a li se răspunde cererilor reprezintă un factor cu impact semnificativ în distribuție. 

Aceste nevoi trebuie luate în considerare de orice companie care gestionează transportul ambalajelor. În calitate de administrator de flote, vei observa că în distribuția ambalajelor, controlul în timp real al transportului este un avantaj competitiv fără de care nu poți avea rezultate optime.

Provocări des întâlnite în distribuția ambalajelor

Creșterea accelerată în schimbul de bunuri și cererea mare din partea clienților finali din diferite industrii au dus la complicarea procesului de transport al ambalajelor, rezultând mai departe într-o creștere a nevoii de gestionare a flotelor eficientă. În lipsa sistemelor optime de administrare a flotelor auto, foarte multe companii de transport și distribuție se confruntă cu provocări în a oferi servicii de calitate, în condiții ideale.

Printre cele mai des întâlnite provocări sunt:

 

  • Respectarea așteptărilor clientului în privința timpului de livrare

În special în industria producției, clienții își doresc termene de livrare specifice, actualizate constant. În ciuda eforturilor depuse de companiile de transport, deseori intervin o serie de factori care vor interveni în respectarea acestor timpi de livrare, cât și în comunicarea eficientă cu clientul, din cauza incertitudinii și a lipsei de vizibilitate asupra întregului lanț de transport. 

Acești factori care conduc la întârzieri sunt de cele mai multe ori restricțiile de circulație, limitările de viteză, disponibilitatea șoferilor, limitările legale de tonaj sau înălțime, trasabilitate optimă a vehiculelor etc.

 

  • Reducerea cheltuielilor cu combustibilul

Fie că vorbim despre transport sau distribuție, un aspect comun rămâne vital în desfășurarea eficientă a activităților: reducerea consumului de combustibil. 

Cu toate că acest aspect este atât de important în reducerea cheltuielilor companiei care gestionează distribuția, de multe ori devine o provocare a managerilor de flotă, din diverse motive precum: mentenanța vehiculelor din flota auto, folosirea vehiculelor în scop personal, comportamentul la volan al șoferilor, consumul nejustificat în activitățile zilnice ale flotei.

Citește și: Cum optimizezi rutele flotei auto pentru a economisi timp și combustibil

 

  • Oferirea siguranței șoferilor flotei

Siguranța șoferilor a fost întotdeauna o preocupare prioritară pentru managerii de flotă, însă aceasta a crescut cu atât mai mult cu cât și normele în vigoare au devenit mai rigide în ultima perioadă. Vizibilitatea asupra orelor de odihnă este printre cele mai importante aspecte de care are nevoie un manager de flotă. 

Luând în considerare și urgentarea transportului ambalajelor, siguranța șoferilor devine strâns legată de îndeplinirea termenelor de livrare, astfel, orice nemulțumire din partea personalului poate afecta acest aspect critic.

 

  • Gestionarea operațiunilor complexe ce țin de achitarea taxelor de drum

Schimbările la nivel de legislație de pe teritoriul Europei ridică întotdeauna provocări managerilor de flotă. Acestea sunt deseori legate de complexitatea activităților administrative pe care aceștia sunt nevoiți să le gestioneze eficient și cât mai riguros. Însă o astfel de administrare eficientă pare deseori a fi mai dificilă din cauza unor factori bine cunoscuți de managerii de flotă, și anume: sistemele de taxare diferite, în monede diferite, cât și facturile și cheltuielile corespunzătoare acestor sisteme. 

Necesitatea sistemelor de taxare diferite atrage cu sine și costuri mai mari ale unei flote, o provocare des întâlnită în special în rândul celor care nu beneficiază de soluții eficiente de gestionare a flotelor. Adoptarea soluțiilor de gestionare a flotelor ajută transportatorii de ambalaje să răspundă celor mai mari nevoi ale clienților, acelea de a asigura în final un transport eficient și în siguranță.

Reducerea riscurilor ce pot interveni pe parcursul transportului, îmbunătățirea eficienței operaționale și controlul costurilor sunt doar câteva dintre avantajele pe care le aduc astfel de soluții, ce se bazează pe un nivel cât mai înalt de digitalizare și automatizare. Iată ce soluții pot aduce valoare companiei tale de transport. 

Citește și: Ce trebuie să știi despre taxele de drum din Europa în 2021

Soluții automatizate pentru distribuția ambalajelor la timp și în siguranță


În mod tradițional, transportarea, depozitarea și gestionarea bunurilor reprezintă procese operaționale dependente de personal. În cele mai multe cazuri, gestionarea manuală a acestor aspecte a condus la creșteri de costuri, dar și creșterea riscurilor de accidentări sau deteriorări ale produselor.

Pentru a reduce aceste provocări, majoritatea companiilor de transport au început să investească în digitalizarea și automatizarea unei mari părți din aceste activități. În prezent, automatizarea proceselor ce țin de distribuția bunurilor crește oportunitățile companiilor care își doresc să ajungă lideri pe piață, oferind eficiență și calitate a serviciilor, în timp ce scad costurile operaționale. 

Citește și: Beneficiile unui tracker GPS auto cu urmărire în timp real pentru transportul de mărfuri

Principalele avantaje pe care le aduc astfel de soluții sunt:

  • Reducerea eforturilor privind planificarea
  • Posibilitatea de a reacționa rapid, datorită  actualizărilor în timp real și a configurărilor generate automat
  • Termene de livrare corect comunicate către clienții tăi
  • Rute alese inteligent, astfel încât să utilizezi în mod eficient resursele

Pentru a te ajuta să optimizezi serviciul de distribuție a ambalajelor, SafeFleet îți pune la dispoziție soluții eficiente de care ai nevoie pentru a oferi calitate și a fi un adevărat partener de încredere pentru clienții flotei tale auto.

 

  • Urmărirea și monitorizarea auto prin GPS

Cu ajutorul opțiunii de monitorizare a autovehiculelor prin GPS vei avea acces în timp real la date critice în gestionarea distribuției de ambalaje, astfel putând să eficientizezi consumul de combustibil și termenele de livrare. De exemplu, vei putea urmări staționăriile cu motorul pornit, viteza și alți metrici esențiali din punct de vedere consum. De asemenea, vei avea acces la rapoarte personalizate, prin care să poți măsura și estima consumul de combustibil la nivel de vehicul sau flotă. Costurile neprevăzute vor putea fi și ele controlate mai simplu prin generarea alertelor automate pentru prevenirea unor eventuale costuri neprevăzute.

Din punct de vedere al relațiilor cu clienții, acest serviciu oferit de SafeFleet te va ajuta să transmiți poziția vehiculului în timp real și în orice moment, cât și ora de sosire a transporturilor.

Citește și: Ce trebuie să iei în calcul când alegi o soluție de monitorizare GPS pentru camioane

 

  • Optimizarea automată a traseului rutier

Clienții se bazează pe un proces de livrare rapid și previzibil, însă acest lucru nu este întotdeauna ușor de obținut. Din fericire, cu soluția SafeFleet pentru optimizarea rutelor, nu mai ai de ce să îți faci griji când vine vorba de alegerea celui mai bun traseu. Vei economisi resurse de timp, vei consuma mai puțin combustibil, iar pachetele vor ajunge rapid și sigur la destinație. În plus, pe lângă faptul că vei putea stabili și ajusta rutele, vei putea administra transparent toate transporturile, câștigând încrederea clienților.

 

  • Siguranța șoferilor din flota ta

Siguranța șoferilor tăi este importantă, așa că ne-am gândit și la acest aspect și am pus la punct o serie de soluții prin care îi protejăm de eventualele pericole:

  • Butonul de panică pentru șoferi
  • Foaia de parcurs
  • Imobilizarea vehicului în caz de furt

De asemenea, îți oferim posibilitatea de a vedea poziția curentă a vehicului pe hartă, precum și activitățile sale recente. Totodată, notificările prin SMS sau email permit trimiterea promptă a echipajelor în caz de accidente, furturi, pană sau alte defecțiuni.

 

  • Echipamentul unic OBU All-In-One de taxare rutieră

Pentru a eficientiza gestionarea operațiunilor complexe ce țin de achitarea taxei de drum, îți punem la dispoziție un singur echipament pentru plata taxelor de drum, sub forma OBU All-In-One. Acest echipament te ajută să economisești timp în monitorizarea flotei, să ai trasabilitate asupra taxelor plătite, să scazi costurile asociate diferențelor în plata taxelor de drum din țările din Europa.

Creșterea anticipată a gestionării distribuției de ambalaje începe să transforme și gradul de competitivitate din domeniul gestionării transporturilor. 

Pentru a rămâne competitiv pe această piață, este critic să dispui de cele mai eficiente soluții care să optimizeze complet flota auto. SafeFleet te poate ajuta să valorifici serviciile tale prin automatizarea procesului operațional. 

 

Discută cu un consultant pentru a afla cum poți depăși provocările actuale și ce beneficii îți aduce parteneriatul cu SafeFleet.

New call-to-action

Topics: Managementul flotei